ayat PENDINDING DIRI!! - AURA blogger

ayat PENDINDING DIRI!!

Okay..selamat malam semua.Malam malam macam ni,SA rasa nak menulis entri.Ermm.. kan.Alkisahnya,malam jumaat.Mula lahh,SA nak bercerita..Seram ke ape ni? ehehe..baca jelah dulu.


Sejak dua menjak ni,terasa seram.Huhihihi..tak tahu lah mengapa.Tapi SA ada ayat pendinding untuk korang semua.Yang mana lemah semangat,asyik kerap terkejut kejut aje,sering ternampak kelibat tak diingini tuh.Bolehlah amalkan ayat pendinding ini..

antaranya :

1. Ayat 9 dari surah Yassin ( baca setiap kali selepas solat)

ayat 9 dari surah yassin

“Dan Kami adakan di hadapan mereka dinding dan di belakang mereka dinding (pula), dan Kami tutup (mata) mereka sehingga mereka tidak dapat melihat”.

2. Ayat Qursi ( baca selepas solat @ tiap kali keluar rumah)

ayat qursi


3. Membaca al quran  ( setiap kali solat)  1 muka surat pun sudah okay.

4. Berzikir dan bertahmid ( zikir nama nama allah bagus bagi memantapkan dalaman kita) juga  makanan rohani. Jika yang ni korang tak amalkan,memang mudah benda benda nak masuk ke tubuh badan.Emosi pun jadi tak stabil..

Bila kerap beramal ayat ayat diatas, insyallah.Korang akan kuat.Kuat semangat..emosi stabil. Jika korang kena serang dalam mimpi pun,korang tak lemah.Apapun,kita kena lah yakin pada allah.Tiada yang lain,selain allah.

Okay.. Ini aje Ayat pendinding dari SA.
ayat PENDINDING DIRI!! ayat PENDINDING DIRI!! Reviewed by azlina ina on 10:36 AM Rating: 5

14 comments:

  1. erm... betul tu ina kena amalkan kan... akak setakat ayat kursi je la duk amal selu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2. tambah lagi. Lagi kuat dalaman..

      Delete
  2. tq kak share..smoga diamalkan utk dektkn diri pd Allah..bila kita dkt ngn Allah benda2 mistik jd la takut ngn kita.. =D

    ReplyDelete
  3. selalu jugak amalkan ayat kursi sebagai pendinding :)

    ReplyDelete
  4. betul ayat2 tu.. mmg untuk pendiding. ada ustaz bgtau. TQ for sharing..

    btw nk ajak awk join GA saya, anda dijemput! :D

    http://www.akuseorangtraveler.com/2017/10/tak-nak-sunyi-sepi-lagi-giveaway-by.html

    ReplyDelete
  5. selain itu, mengamalkan mathurat pagi dan malam juga dapat mendinding diri kita dari kejahatan dunia, azab kubur, dan lain-lain lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu selalu amal mathurat..selepas subuh n selepas zohor. Ni jarang sangat dahhh. ehehehehe. Khasiat dia pon banyak mathurat.thanks,ingat mengingati

      Delete
  6. tqvm share info... mmg sentiasa hafal ayat Qursi... sebelum tdo mesti baca..

    ReplyDelete
  7. Nice info.. Ayat Qursi tu kalau dibaca waktu tengah rasa seram atau takut, memang terasa auranya.. Moga menjadi amalan 💟💟

    ReplyDelete

Powered by Blogger.