Projek : JUS LEGA Projek : JUS LEGA - Beauty dan lifestyle

Projek : JUS LEGA

Alhamdulillah...kali ini PROJEK DIY Jus Lega. TANPA gunakan bahan tambahan air... Semuanya menggunakan 100%  pati dari bawang putih,Halia,Lemon,Madu Tualang,apple cider. Jus ini, memang menggugat kesabaran betul.. mana nak kena kupas bawang putih.. yang banyak la jugak.
DIY jus lega




Bahan :
100g (panjang 125 mm) halia muda,
7 labu bawang putih,
6 biji lemon juice,
cuka apple cider (1 cawan )
madu lebah (1cawan).. (ina pakai madu tualang..sebab tu kot jadi warna jus ni gelap sedikit)









Cara penyediaan:


Bahan bahan diatas ina menggunakan mesin juice ( Boleh TENGOK SINI )

Panaskan ramuan campuran menggunakan api kecil selama 45 hingga 60 minit. Masukkan air bawang putih kedalam campuran yang dipanaskan pada 10 minit terakhir.

Biarkan campuran yang telah dimasak sehingga sejuk.

Akhir sekali masuk madu lebah kedalam ramuan campuran , kacau dengan sudu plastik hingga sebati sambil diiringi bacaan Al Fatihah dan selawat atas Nabi s.a.w. Simpan ubat di dalam bekas kaca bertutup di tempat sejuk.

Cara makan:
Minum 1 sudu besar (table spoon) sebelum sarapan pagi setiap pagi dan setiap malam sebelum tidur semasa perut kosong.

(( semalam sebelum tidur ..ina dah test makan. Sedapp,tak manis sangat..(semut pun TAK NAIK pada botol nii.hihi) dan beberapa minit selepas makan TONIK niii... Siap terkentut kentut lagi niii.. kahkahkahkah..tersenonoh punya la kan.Tak menyempat angin nak keluar yaa.Dan bangun pagi ni.., badan ringan dan tak penat lahh))

Okay, memang dapat JIMAT duit buat sendiri dekat rumah nii.. berBALOI..


Projek : JUS LEGA Projek : JUS LEGA Reviewed by azlina ina on 8:00 AM Rating: 5

6 comments:

Powered by Blogger.