Shatavari Himalaya Perbanyakkan susu badan

Waaa..hari tu kan,ina stress sangat.Dengan anak-anak,kerja dan macam macam lagi lah.Ermm..,tapi itulah.Mungkin itu semua mainan syaitan sahaja. No,no,no... syaitan ni kan..kalau nak menyesatkan kaum anak adam,memang handal.Eh,apa pula kaitan dengan entri kali ini ya? Ha.. punca utama ina stress tau.Dan bila ina stress,makanya..pengeluaran susu badan memang down la hasilnya. Stress adalah salah satu punca susu badan merudum.Silap-silap..,anak asyik  nak bergantung jer 24jam dengan kita kan? Haa..,ini lah punca mak mak susah nak lakukan kerja rumah. 

Selain stress, ada juga faktor yang mempengaruhi susu badan kurang berkualiti.Antaranya faktor pemakanan,kurang rehat,masalah hormon serta diet tak seimbang.

PEMAKANAN SEIMBANG


Ini ramai yang tau,pemakanan yang tidak mengikut piramid makanan akan membuatkan,susu badan korang kurang mengandungi khasiat.Susu badan korang ada,tetapi cair dan kuantiti yang sedikit.Punca kepada anak suka melekap 24 jam tanpa henti.Kesannya kepada bayi,bayi kurus dan mudah dijangkiti penyakit.

KURANG REHAT


Ibu-ibu yang menyusu badan secara ekslusif ataupun tidak.Dinasihatkan korang cukup berehat.Maksudnya disini,korang kena la dapatkan cukup rehat.Bermaksud jika waktu malam,pastikan korang cukup tidur 8jam sehari.Siang pun,jika mempunyai masa.. cuba lakukan aktiviti riadah  bersama anak-anak.

HORMON


Hormon juga memainkan peranan dalam keasan pengeluaran susu badan.Stres sangat-sangat mempengaruhi emosi ibu yang menyusukan anak. Emosi yang tidak stabil ,menyebabkan ibu tidak gembira dan hormon oxytocin berkurang. Hormon oksitosin ini sangat berkait rapat dengan perasaan si ibu. Jika ibu tidak gembira, susu ibu akan berkurang kerana badan tidak memberi galakan kepada hormon ini untuk bertugas sebaiknya.

PRODUK TAMBAH susu badan,product review,milkbooster,supplemen tambah susu,himalaya shatavari,jamu himalaya,
shatavari himalaya ( Supplemen milkbooster)

INFO Shatavari Himalaya:


Dalam bahasa Sanskrit, Shatavari (Asparagus / Asparagus racemosus) bermaksud 'dia yang memiliki seratus suami,' menyiratkan keupayaannya untuk membantu menyokong kesuburan dan daya hidup.

Shatavari telah menikmati sejarah penggunaan yang kaya dan bervariasi sepanjang abad ini. Tumbuh-tumbuhan Shatavari pernah dipetik dan dimakan sebagai sejenis sayuran. Ibu-ibu kejururawatan makan Shatavari kerana ia menyokong pengeluaran susu ibu yang normal.


Manfaat Shatavari Himalaya


  1. Berkesan dalam meningkatkan kesuburan dan mengawal ovulasi 
  2. Menormalkan rembesan hormon
  3. Merawat gejala PMS dengan melegakan kesakitan dan mengawal kehilangan darah 
  4. Membantu dalam penyusuan ibu 
  5. Melegakan simptom menopouse seperti kilat panas
  6. Sangat berfaedah dalam amenorea, dysmenorrhea, leucorrhea dan penyakit peradangan pelvik yang lain.
  7. Membantu mengatasi keletihan, kesihatan fizikal dan mental, dan menyokong dan meremajakan tubuh
  8. Herba berharga di Ayurveda digunakan untuk beribu-ribu tahun sebagai tonik pembiakan wanita.
  9. Membantu membuang toksin melalui urin atau air kencing.
  10. Herba menyembuhkan keadaan seperti pedih ulu hati dan kolitis. Ia mempunyai ciri-ciri anti-ulserogenik dan gastroprotektif.



Milkbooster dengan Shatavari Himalaya


Pengalaman ina menggunakan Shavatari ni..alhamdulillah.Furqan cepat tertidur apabila menyusu badan.Badan ina pun taklah penat sangat pabila bangun awal pagi.Dan yang paling penting, susu di hasilkan pekat dan berkualiti. Furqan yang menyusu badan pun dapat tidur lama pada waktu malam..subuh baru terjaga berbanding sebelum mengamalkan shatavari.Dan masalah senggugut setiap kali period bulan ini dapat dikurangkan.


Cara Pengambilan Shatavari Himalaya

PURE HERBS,SHATAVARI,HIMALAYA MALAYSIA
Shatavari supplemen milkbooster untuk Ibu menyusu



2 kali sehari iaitu pagi selepas sarapan dan Malam sebelum tidur.

ps: pastikan pengambilan air putih mencukupi sebanyak 3 liter sehari 


Selain Shatavari yang ina amalkan,ina juga memberikan Bonnisan Himalaya bagi membantu menambah selera makan Furqan.Hasil kombinasi 2 supplemen bagi ina ,sangat memuaskan.



Info lanjut bole terus ke laman sosial mereka :


PAGE: https://www.facebook.com/HimalayaHealthcareMalaysia/

INSTAGRAM  : https://www.instagram.com/himalayamalaysia/




type='text/javascript'>