Berbulan juga bilik kami tiada remote aircond.Kata Ina kepada suami.. "Tak mati punya tiada aircond tu bang..". 




remote aircond


Walaupun aircond tiada remote.Aircond tetap di pasang.Kami ON di suis sahaja.Susah juga tiada remote aircond ni tau.Nak setting suhu agak payah,biarkan suhu macam itu aje.Nasib baiklah,sebelum remote hilang..suhu 24.Jadi,tidaklah terlalu sejuk.Tidaklah sampai ke tahap menggigil.

REMOTE AIRCOND DI BUANG 


Kisahnya,remote aircond di buang oleh Soffea.Ada ke patut dia pergi campak ke tingkap di ruang tamu.Sebenarnya,memang tidak tahu menahu langsung.Apabila puas di pujuk untuk memberitahu hal sebenarnya.Barulah Soffea buka mulut.Katanya,dia sendiri buang remote ke dalam longkag.Tetapi itu pun sudah seminggu kemudian.

Kebetulan pula,ada cleaning longkang yang datang bersihkan taman perumahan kami.Jadinya,sudah tentulah..mereka ini mengambil dan buang atau sebaliknya.Kemungkinan juga di ambil kot.Agaknya lah kan.


GANTI REMOTE BARU


Alhamdulillah,walaupun aircond ina jenis acson.Tetapi suami gantikan dengan remote york.Nasiblah sama jer function dia.Hihihihi.Kebetulan di pejabat suami ada satu lebihan yang tidak digunakan lagi.Bos suami izinkan ambil yang ni.Lagipun aircond york disana rosak.

Jika diikutkan,ada jer dijual remote aircond ni tau.Tetapi sudah ada yang Free.Siapa tak mahu kan? tehehehe.


Di rumah ina gunakan aircond  jenama acson hampir 8 tahun,seusia umur perkahwinan kami. Kisah aircond ACSON menjadi pilihan kami .Alhamdulillah,sehingga kini masih baik berfungsi.