Gaya mama OOTD di hujung minggu

gaya ootd hujung minggu


Minggu lepas,ootd bersama keluarga tercinta.Cadangnya ingin pergi ke Pantai Cherating.Apabila kereta bergerak sahaja.Suami tukar plan last minit.Katanya nak gantikan cermin mata Ina yang baru.Konon nak beli cermin mata yang besar sedikit dari yang Ina gunakan sekarang.Sejak dua menjak ini,Ina tak faham lah,kenapa dan mengapa kening Ina sakit.Memang sekitar 2 minggu lepas lagi.Furqan yang berumur 1 tahun 6 bulan itu,sedang melasak.Makanya...,boleh pula dia terjatuh atas muka Ina semasa Ina sedang berehat di atas kerusi sofa.Haihh laa...,nasib lah. Mak ada anak kan..memang melasak.Lagi-lagi budak lelaki.Ayooo...bikin stress.



OOTD atau Outing Of The Day



Hari ini,buat kali ke 2 Ina menggayakan pakaian ini.Pinafore bewarna hijau.Ina selesa menggunakan ia.Kain yang tidak melekap pada badan.Kain sejuk dan boleh nampak keayuan di situ apabila menggunakan.Hahaha..perasan jer Ina ni kan. 

Tetapi memang kebiasannya,setiap kali keluar jalan-jalan.Ina akan gunakan seluar jeans sahaja.Nampak simple.Tapi kali ini.Ada kelainan..heeeh.Pada mulanya,Ina tak yakin.Iyalah,orang kata baju-baju macam ini hanya golongan muda dan bujang sahaja yang sesuai.Tetapi salah sangkaan itu.



PINAFORE TAK MENGIRA USIA




pinafore free saiz



Pinafore yang ina gunakan ini warna hijau emarald.Di dalam nya,ina padankan bersama baju lengan panjang jenis sejuk.

Macam ina cakapkan tadi,pinafore ini tak mengira usia.Sesiapa pun boleh menggayakan.Dari status bujang mahupun ibu yang mempunyai anak boleh menggayakan.Tetapi,pinafore kena lah pilih mengikut saiz badan korang.Ada setengah pinafore yang mempunyai saiz.Dan ada juga pinafore yang FREE saiz.Alhamdulillah,Pinafore ina Free saiz.Masih sesuai lagi dengan tubuh badan ina ni.Selain ia tidak ketat,ina okay sahaja untuk menggayakan pakaian ini.

Furqan semacam tau-tau sahaja mama nak bergaya.Sepanjang kami ootd,langsung dia tak menyusu badan.Sebab dari rumah lagi,ina sudah berikan dia upah meminum susu rumusan S26 PROGRESS . 

Okay, lepas ni mama boleh banyakkan lagi koleksi pinafore.Hihihihi... Furqan pun okay. Sara dan soffea pula, asyik sebut..eh,,mama macam princess la.Sebab jarang ina gunakan dress atau pinafore untuk ootd ni tau. 

type='text/javascript'>