Macam mana cara nak Pilih Krim SPF yerrr???

Bagi korang yang tak pedulikan hal kulit wajah.Artikel kali ini,ina ingin berkongsi mengenai tips pemilihan krim tabir sang suria,atau bahasa mudahnya krim perlindungan bagi kulit wajah mahupun badan (SPF) .Macam mana nak tau kriteria kriteria yang sesuai untuk korang?


krim spf





Sesuaikan Aktiviti


Sesuaikan juga dengan aktiviti anda, misalnya berenang, atau bekerja di bawah sinar matahari. Suhu dan cuaca di kawasan tertentu juga boleh dipertimbangkan.

Jenis Kulit


Sebelum membeli ,pastikan korang sudah mengetahui jenis kulit samada kering,berminyak mahupun lembap. Ini sangat penting untuk diperhatikan.Jadi,korang jangan membazir yer, beli krim SPF mengikut jenis kulit.

Geografi


Sesuaikan dengan tempat kediaman anda. Kulit matahari untuk kulit Asia sangat berbeza dengan pelindung matahari untuk kulit Eropah atau kulit Amerika. Kulit Asia seperti Indonesia cenderung menjadi lebih gelap, tetapi tidak mudah disiram.


Umur


Perhatikan umur anda, adakah ia sepadan dengan pelindung matahari yang anda mahu gunakan? Perhatikan juga jenis produk yang anda gunakan, sama ada terdapat klasifikasi khusus untuk lelaki atau wanita. "Ini sangat penting kerana jenis kulit wanita dan lelaki sangat berbeza," tambah dr. Amaranila.



Keadaan kulit


Pemilihan produk pelindung matahari untuk melindungi kulit anda dari cahaya matahari juga bergantung kepada keadaan kulit anda. Sebagai contoh, kulit anda menghasilkan lebih banyak minyak, atau kulit anda terlalu kering. Bahan-bahan tertentu boleh membuat keadaan kulit anda teruk.

Bagi ina sendiri,sunscreen protection sangat sangat penting dalam kehidupan ina.Walaupun Ina tidak bekerja,tetapi Ina jadikan rutian harian memakai krim pelindung.Walaupun  Ina kurang terdedah kepada cahaya matahari,tetapi Ina amat titik beratkan tentang penjagaan kulit.

Hanya beberapa minit sahaja Ina di luar,cukup dengan mengambil sara pulang dari sekolah dan kedai runcit bagi membeli barang basah.Tetap Ina akan menggunakan krim SPF.Waktu tengahari adalah sinaran yang sangat merbahaya kepada kulit yang mana ia boleh juga mengakibatkan strok haba.

Setakat ini sahaja,perkongsian tip kecantikan kali ini.Terimakasih.. harap ianya berguna kepada korang.
type='text/javascript'>