Massage Dan Doa Untuk masalah Saraf dan Tulang

9:30 AM
Hai...korang.Selamat pagi..! Di ketika ina sedang menaip entri ini.Cuaca amat cerah,setelah hampir seminggu asyik mendung sahaja cuaca..Alhamdulillah.Errrrr...dah lama ni tak bincang mengenai tajuk "Urut" atau "Massage".Bukanlah mahir dalam bab urut mengurut ni pun.Tetapi Ina terasa,seolah terpanggil untuk juga berkongsi sedikit ilmu urut atau massage ini.Ehehehe



Massage atau Urutan



Tak di nafikan,memang akan setiap hari.Ina akan urut badan Mr.Z tu.Sebab asyik keletihan sahaja selepas pulang dari bekerja.Kerja tak teruk mana pun,tetapi biasa lah kan,kerja dengan orang.Itu ini.. engineer tapi tak macam engineer pun.Ehehehe.Tambahan lagi dengan kerja-kerja sendiri.Alhamdulillah...,nasib baiklah ina serba sedikit tahu dalam bab mengurut ini.




MR.Z sakit



Pernah sekali Mr.Z kesakitan.Mengadu sakit di bahagian belakang badan katanya.Dan macam biasalah,ina lakukan urutan seperti biasa.Cuma di belakang itu sahaja.Di atas tulang belakang badan,Ina massage dengan menggunakan siku,iaitu siku mengena di atas tulang belakang.Betul-betul diatasnya..Haaa? Korang dapat bayang tak macam mana?


Jika tak pasti macam mana.. boleh tengok gambar seperti diatas. Selepas urutan di atas tulang belakang..,baru terasa sedikit kelagaan.Dan seterusnya..,terasa gatal-gatal tempat yang telah diurut tadi tu.

Korang pernah dengar tak? Jika terasa gatal-gatal dibahagian kita massage tu..,itu bermakna minyak yang kita gunakan itu berjaya meresap masuk ke dalam kulit.Insyallah... akan beransur pulih dari kesakitan tersebut.




Ayat Untuk Memulihkan Tulang Patah dan Juga masalah Saraf



Ehhh,ini takde kaitan sebenarnya.Dah alang-alang ina menaip entri mengenai massage.Teruslah ina bagikan sekali yer..


Tok Ina memberikan ayat-ayat ini kepada ina bagi mereka yang mengalami masalah patah tulang dan juga mengenai masalah saraf .Ayat dari surah yassin..,iaitu ayat 79.




ayat 79 Surah Yassin untuk menyembuhkan  patah tulang serta masalah saraf




Terjemahan dalam bahasa rumi:

qul yuhyiihallaziii ansya`ahaaa awwala marroh, wa huwa bikulli kholqin 'aliim


Maksud ayat 79 Surah Yassin :

“Tulang-tulang yang hancur itu akan dihidupkan oleh Tuhan yang telah menciptakannya pertama kali. Dia Maha Mengetahui akan segala keadaan makhluk-makhluk (yang diciptakan-Nya


Dan setiap kali suami sakit,memang ina akan bacakan potongan dari ayat yassin 79 sambil massage suami di bahagian anggota badan yang sakit tersebut.Kebiasaanya Mr.Z kerap mengadu sakit di bahagian leher,tengkuk,tangan dan jari jemari.Buat dengan tanpa berputus asa..selebihnya allah yang tentukan.. 


Okay..korang pun.Jika nak amalkan.Di persilakan.. semoga bermanfaat semuanya.. Disamping kita mengamalkan segala supplemen dalaman,amalan berurut jangan di lupai..




1 comment:

  1. Thnks for sharing! nanti kin nak amalkan doa ni.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.