Pageview dan Niche Blog memainkan peranan untuk Collaboration


Sejak dua hari kebelakangan ini.Pageview sedikit sebanyak,naik dari kebiasaannya.Pada mulanya tu..,musykil lah.Kenapa pula tiba-tiba boleh naik.





Alhamdulillah..,rupanya entri yang naikkan traffik di blog ina adalah Miliki Jenama Sendiri Dengan Modal 5 Ribu Ringgit  . Alhamdulillah,syukur sangat.Dah lama blog ina ni tak mempunyai artikel berkaitan tentang produk kosmetik mahupun beauty. Last artikel berkenaan beauty semasa bulan ramadan..tehehehe. Nanti ina sambung lagi tips tips kecantikan yer..



Perbezaan Antara Artikel 



Berbeza pula dengan artikel yang bertajuk Pressure Cooker Noxxa Vs Birkeshire . Semalam publish post dengan view sebanyak 415 sahaja. Tetapi..,apa yang ina perasankan apabila post berkaitan make up,produk kesihatan mahupun produk kosmetik.Memang daily pageview mencanak,bolehlah dalam ribuan sehari.


Jika di bandingkan dengan entri lifestyle.Daily per post taklah cecah ribuan..







Google Analytic



Ini pula daily pageview (bukan sebulan) yang ina tengok direct dari Google Analytic. Pageview semalam sebanyak 1532 sahaja.. emmm,selepas bertukar domain pada bulan Februari 2018 yang lalu. Bulan July 2018,baru ada peningkatan terhadap pageview di blog.


Hurm..sedih sangat.Sebelum-sebelum tu,pageview di blog boleh cecah 5k sehari.Mungkin dalam proses lagi ni nak naikkan pageview.Slow-slow dia naik.. lagipun,ina tukar template blog ni sudah 2 kali. 







Top Search DI blog



Antara carian yang paling popular di blog ina ialah Rose Gold Water- Bio Essence 24K Bio Gold. Banyak juga traffik dari sini masuk,sehinggalah mencecah 33106 view.Carian dari tahun 2017 sehingga kini (2018). 

Jika tak silap ina,ini adalah pertama kali Ina review sendiri dengan secara kebetulannya pula dapat hadiah saguhati  dari Bio Essence.Ehehehe..tak sangka pula boleh jadi artikel top kat blog ina yang ni.


Cara gunakan pun ina ada sertakan sekali di dalam artikel tersebut tau.. 







Jangan Tiru Niche Blog



Ada juga yang sudi collaboration dengan blog ina.Alhamdulillah,semalam sahaja ada beberapa emel yang invite untuk collaboration. Sebab itu pemilihan niche blog amatlah penting dalam menentukan isi blog. Korang jangan meniru niche blog orang lain. Kena tengok juga apa kekuatan blog kita tu sendiri.Apa yang hot carian di blog.Maka itulah niche korang... ehehe. Macam ina sendiri Beauty dan lifestyle.

Rasanya..itu saja lah yang ina nak berkongsi dengan korang.Ehehe..,dari hujung rambut hingga hujung kaki.. jika ada silap dan salah harap di maafkan.Hanya pandangan ikhlas dari blogger yang masih merangkak.Semoga korang pun di murahi rezeki dalam dunia penulisan digital ini.




Catat Ulasan

14 Ulasan

She Is Farahain berkata…
tq sudi berkongsii .. dapat ain applykan utk blog ain 😁😁😁
Wani Sukarno berkata…
Fuhh ina sehari dapat 400 lebih views terbaikk.. tips pleasese
azlina ina berkata…
kena ping artikel kat group group facebook dan google plus.
azlina ina berkata…
bolehh..silakan. mst welcome ain
emarieys berkata…
Tahniah Ina
azlina ina berkata…
terimaksih,ema pun boleh juga
Cik Nor berkata…
tahniah ina..:)
dorsett pink berkata…
Nice sharing 👍👍.. Boleh ambik tips ni. Tapi saya punya niche memang parenting & travel. So, view banyak hit pada entry2 yg bekaitan dengan parenting atau travel, kalau cerita pasal sukan, tak mendapat sambutan sangat. Hihi
Julia Johari berkata…
Syabas ina, terbaiklah!
Shalimar Yusof berkata…
tahniah ina..rajin ina mengkaji..
azlina ina berkata…
terimakasih,duk kat rumah.macam-macam fikir.Lagi-lagi suri rumah ni ha.. lagi banyak kajian.ekekeke
azlina ina berkata…
eheheeh..,terimakasih juju
azlina ina berkata…
okay ..boleh dp.Dipersilakan..btw,terimakasaih singgah sini
azlina ina berkata…
ihhiihhi..,terimaksih.