Saya Perlu Privacy!!!


Umm..sebenarnya.Dah lama sangat,nak tukar nombor telefon.Lama dulu lah.. tetapi disebabkan dahulu.Ina berbisnes,hasrat terpaksa dimatikan begitu sahaja.Iyalah,ada tanggungan.Tetapi dahulu..


Alhamdulillah,,akhirnya tercapai juga nak lari dari benda-benda macam ni.Bukanlah ina ni tak profesional.Tetapi ini semua adalah demi keselamatan dan privasi ina juga.Eehehehehe..


Mungkin ada yang cakap ina ni macam macam.Tetapi..,itulah hakikatnya.Ehehehe.Bukanlah sikap ina yang suka melayan yang jika bukan dalam hal bidang ina sekarang.


Bertukar Nombor



Sebelum ni,memang nombor telefon telah dipamerkan.Iyalah,nama kan berbisnes kan.Dari join MLM,bisnes roti,biskut raya dan pelbagai produk kesihatan mestilah mempamerkan nombor bagi memudahkan customer menghubungi ina.Dan ada juga segelintir agen atau... apa-apa lah yang seangkatan dengannya sering mesej dan call.Stresss!!


Gangguan dari Whatsapp


Seterusnya..,gangguan dari pelbagai group whatsapp.Yang ini lagi lah tension.Boleh jadi gila tau tak.. Ina tak pasti,siapa admin yang sering add ina ke dalam group tersebut
(nombor pun ina tak kenal)..Pelbagai group..sehinggakan handphone android ina ni haa,hang teruk.Beribu mesej whatsapp kot dari group tersebut.Memang buat mendidih je..


Akhirnya.. beberapa bulan kebelakangan ini.Barulah terasa bebas,selepas berjaya menukar ke talian telco yang lain.Alhamdulillah..lega yang amat.Tiada lagi call,mesej atau group whatsapp yang tidak berkenaan.Huihhhh... seolah batu besar yang menghempap di dada telah hilang.


Pesanan ina untuk orang diluar sana.Korang janganlah nak bermacam-macam.Ingat status! Hormati hak individu.Walaupun orang tu diam seribu bahasa.Tak semestinya berakhir disitu sahaja.Mungkin serba sedikit,sudah mempengaruhi emosi seseorang yang diganggu.

Catat Ulasan

2 Ulasan

Shalimar Yusof berkata…
yg add masuk group tu yang tak menahan tuu..
Huda Halid berkata…
betul tu ina, huda pun tukar no lepas dah stop bisnes MLM.