REZEKI..IA DATANG DAN PERGI





Pabila Allah Tarik Sedikit REZEKI | Haaa,,ni mesti korang kata apa kan? Bila baca jer tajuk.Maklumlah,netizen ni kan pemalas nak baca isi dalam cerita.Suka baca tajuk sahaja.Lepas itu,bawa mulut sana sini.Hihihihihi..



PAKEJ


Okaylah...,nikmat rezeki yang allah tarik sekejap ini ialah REZEKI dalam bentuk kesihatan.Haaa.Kali ini, batuk,selsema dan disertai sekali bersama sakit mata.Aduhhh! Bukanlah mengeluh.Tetapi,nikmat sihat yang di tarik ini.Sedikit sebanyak membuatkan ina sedikit terkejut (boleh dikatakan pakej rare ni kan?) .Terkejut sebab sakit mata sekali.Yerlah,badan tak cukup rehat kot,kerap mengadap skrin komputer dan skrin smartphone.Allah nak suruh ina berehat kot untuk bulan October ini.



Mata merah




Last terkena sakit mata ni pun,seingat ina lah.Sewaktu berumur 7-8 tahun.Lepas tu,memang dah tak kena lagi.Ehehehe.




PETUA ORANG LAMA




Psst... Korang nak tau tak masa kecil-kecil dahulu? Apa ayat yang ina akan cakapkan jika terjumpa orang sakit mata? Hahaha..bila diingatkan kembali.Lucu giler..


Ni ayat dia..

"Kalau mu,sakit mata.Aku pula sakit punggung" Hahaha.. Entahlah,belajar dari mana.Tetapi jika tak silap,pesan orang tua-tua lama.Maklumlah,warisan lama ni banyak sangat itu ini nasihat dan segala petua.


Bila dah cakap begitu,secara automatik.Takkan berjangkit sakit mata tu tadi.Huhuhuhu.. mungkin juga kebetulan kan?













4 comments:

Powered by Blogger.