VENOM MOVIE

VENOM



Sebuah cerita mengenai pencerobohan syarikat bioengineering iaitu Life Foundation yang telah pergi ke angkasa lepas bagi mengambil spesis di sana bagi tujuan penyelidikan.Bahan penyelidikan sepatutnya di bawa pulang ke San Francisco.Akan tetapi,semasa pulang ke bumi,kapal terhempas di Malaysia.Dan bahan(simbiote) penyelidikan telah keluar dari peti simpanan mereka.


Bermula lah kejadian-kejadian pelik berlaku kepada orang awam dengan simbiote yang sering berpindah dar badan manusia ke badan manusia lain.Simbiote ialah sejenis parasit yang mana ia memakan organ manusia jika tidak sesuai perumah tersebut.Simbiote ini akan mencari tubuh badan yang sesuai untuk di jadikan sebagai perumah.


VENOM VS JIN


Okaylah,bagi pendapat peribadi Ina sendiri.VENOM ialah satu cerita bukan seperti makhluk asing.Tetapi ia seperti makhluk halus iaitu Jin. Yang mana ia mengawal minda seseorang.Ia mampu berkomunikasi dengan perumah sahaja.Seperti VENOM,ia mengawal tubuh badan Manusia yang telah di masuki itu.Venom mengawal pergerakan,membuatkan seseorang yang telah di masuki parasit simbiote tersebut menjadi semakin hebat sangat berbeza daripada manusia sebelum itu.

Venom sering berkomunikasi,mengawal minda,mengawal pergerakan dengan tuan badan tersebut dan membuat perjanjian.Venom juga memakan manusia,benda mentah serta kotor.Dan ina sendiri dapat rasakan memang ciri-ciri Venom sama seperti makhluk halus iaitu mempengaruhi manusia untuk terus berada dalam kesesatan.


Seperti Jin dan iblis,mereka akan mencari golongan yang lemah untuk memasuki (menumpang) tubuh badan manusia.Venom pula memasuki tubuh badan Eddie Brock adalah disebabkan eddie seorang yang lemah selepas dia di buang kerja dan di tinggalkan kekasih.Nampak tak? 



VENOM INGIN MEMERINTAH DUNIA



Satu misi yang sama,Venom juga mempunyai niat iaitu ingin memerintah dunia ini.Dan ingin membawa rakan-rakan nya dari angkasa lepas untuk menghancurkan dunia serta ingin memerintah.Huuuh! Takutnya. Tetapi mujurlah Eddie Brock (yang telah dimasuki Venom baik) berjaya menghapuskan Venom jahat tersebut.Haaa..nampak?




Venom,REVIEW VENOM


Okaylah..,ini hanya pendapat dari mata kasar Ina sahaja.Korang punya pendapat..mungkin berlainan.Untuk Filem VENOM ina bagi 9 bintang,sebab ina memang suka cerita sains fiksyen begini..Ehehehe. 
type='text/javascript'>