5 Tips Penjagaan Rambut bagi Wanita Berhijab/ tanpa hijab Dengan SAFI SHAYLA

Masalah bagi wanita bertudung ialah rambut berbau dan mempunyai kegatalan kulit kepala seterusnya mengakibatkan kelemumur.Ini lah antara masalah kaum wanita di luar sana.


Ada juga sesetengah wanita yang sudah hilang kesabaran bagi mencari penyelesaian kepada masalah ini. Kesian kan? Biarkan rambut begitu dengan masalah rambut berbau,berkelemumur dan sebagainya. Kononnya, dengan berhijab segala masalah boleh disorok. Tetapi sebaliknya, tidak.Semakin merana dengan masalah tersebut.




 5  Tips Penjagaan Rambut Wanita Berhijab/ hijab  Dengan SAFI SHAYLA 



TIP RAMBUT WANGI BAGI WANITA BERHIJAB







Rambut

 Rambut korang jenis bagaimana? Adakah kering,berminyak atau normal. Ketiga tiganya mudah mengalami masalah kelemumur. Setelah kenalpasti jenis rambut, pilih syampu yang sesuai. Rambut yang berminyak perlu menggunakan syampu yang berasaskan oil control



Manakala rambut kering pula perlu dilengkapi dengan perapi untuk melembutkan rambut. Sekiranya korang gemar mewarna, mengerinting atau rebonding, anda memerlukan perawatan yang khusus untuk rambut.


MANJAKAN RAMBUT


Sekali sekala berikan perawatan ekstra buat rambut anda. Contohnya menggunakan creambath di salun pilihan. Namun, jika korang seorang yang sibuk dan tiada masa untuk ke salun, usah bimbang. 



Kini, terdapat pelbagai syampu yang lengkap dengan rangkaian perawatannya, bermula dari syampu hinggalah ke perapi. Setelah mencuci rambut, sapukan perapi kemudian bersihkan dengan air bersih. Gunakan syampu dan perapi secara berasingan kerana fungsi syampu ialah membersihkan helaian rambut dan kulit kepala. Sementara perapi untuk melembutkan sahaja.



TERDEDAH KOTORAN




Rambut boleh menjadi punca kepada pelbagai kuman dan debu. Sekiranya rambut korang tidak bersih kerana kurang penjagaan, elakkan menyentuh bahagian tubuh yang lain seperti wajah terutama ketika basah. Kuman dari rambut yang di sentuh akan mudah dipindahkan ke wajah.


Lebih parah jika kulit wajah korang jenis berminyak dan berjerawat. Maka, jagalah kebersihan rambut sebaik-baiknya. 


Cara lain ialah gantikan sarung bantal secara kerap kerana segala kotoran yang terlekat pada sarung bantal akan menyebabkan jerawat.



PILIH TUDUNG



Pastikan korang memilih tudung yang ‘mesra’ dengan rambut serta sesuai dengan keadaan. Contohnya ialah jika ke tempat kerja, pilihlah yang berfabrik lembut dan tipis bagi memudahkan peredaran udara keluar masuk.




GANTI TUDUNG SETIAP HARI




Pastikan korang tidak mengulangi tudung yang sama secara kerap. Ini kerana tudung tersebut pastinya sudah terserap peluh dan kotoran sewaktu korang memakainya. 


Disarankan supaya menganginkan terlebih dahulu tudung yang telah anda pakai sebelum mencucinya. Namun, jika anda memakainya dalam tempoh yang singkat contohnya ke kedai berhampiran, ia bolehlah digantung dan dipakai kembali. Namun, elakkan memakainya untuk ke tempat kerja.Eheheeh..bukanlah apa,,risau nanti..,bau hapak semerbak.Kesian rakan di pejabat terpaksa hidu bau yang tidak menyenangkan.





Bagi menyelesaikan masalah rambut berbau,kegatalan kulit kepala dan kelemumur disyorkan dengan menggunakan rangkaian produk daripada Safi Shayla. Ia terdiri daripada 8 variasi syampu SAFI Shayla dikeluarkan dan mempunyai fungsi yang tersendiri. Berikut merupakan  fungsi syampu Safi Shayla di bawah. 


1. Syampu SAFI Shayla Kawalan Minyak
2. Syampu SAFI Shayla Kawalan Rambut Gugur
3. Syampu SAFI Shayla Hitam Menawan
4. Syampu SAFI Shayla Licin Terurus
5. Syampu SAFI Shayla Kawalan Rambut Rosak
6. Syampu SAFI Shayla Segar Bermaya
7. Syampu SAFI Shayla Itch-Kontrol
8. Syampu SAFI Shayla Anti Kelemumur


produk rangkaian safi shayla shampoo, shampoo, Health and supplement, haircare
Produk penjagaan Rambut Dari SAFI SHAYLA





9x more effective dandruff control, kawalan rambut  berminyak, Syampu shayla
9x Lebih berkesan kawalan kelemumur



Okay, sekarang Ina sendiri pun dah gunakan Safi Shayla Anti Kelemumur (anti-Dandruff). Masalah kegatalan kulit kepala dan kelemumur pun lenyap dengan Safi Shayla, dan paling best bau wangi. Bila angin bertiup, rambut tu bau semerbak syampu Safi Shayla. Tudung dibahagian kepala pun turut wangi tau,bila berpeluh. 


Ohh,ye.Sebelum terlupa.Ina nak bagitau kepada semua pembaca dan pengguna Safi Shayla syampu, korang boleh kumpulkan kesemua beg pouch We Bare Bears yang super cute tu. Setiap pembelian produk rangkaian daripada Safi Shayla bernilai RM 35.00, korang layak menerima 1 beg super cute pouch. Jadi, cepat-cepatlah korang pergi dapatkan pouch beg sebelum kehabisan (Limited edition We Bare Bears)  yea. Dapatkan di hypermarket, pasaraya besar dan Tesco berhampiran.








pouch beg We Bare Bears Limited Edition, Safi SHAYLA, SCalp treatments, haircare, Hair treatment
Gembira sangat Soffea bila dapat kumpulkan kesemua pouch beg ni.. sorang satu yea. 


Catat Ulasan

0 Ulasan