SUKA DUKA Planner!

Selamat pagi semua.. korang dah sampai ke pejabat ke? Alhamdulillah.Sebelum masuk kerja tuh..., kena betulkan niat dulu...heeeee... Kerja untuk apa? nawaitu itu penting... kalo salah nawaitu,,habessss. Moga kita semua tidak dalam golongan lagha..Ina pula duk mengadap depan TV ni...(ehehehe, tak mampu dahh nak beli laptop lagi...setelah 3 kali asyik repair..skrin lappy asyik pecah aje kena lanyak dek anak yang kini membesar dengan bijak tuuu..heeeeeehhh)..,makanya, memang terpaksa mengadap skrin TV yang bersaiz 32 inci ni lahhh. Ermmm,,mata ina pun dah semakin tebal ni rabun  nya.. 

planner 




Okay, sebelum melalut ke lebih parah lagi.. ina nak tanya korang dah ada buku planner ke? Kalo ada baguslah..Yang takde, pergi cari cepat cepat ya..Ina, alhamdulillah.Ada jugak.. planner yang FREE punya.. ehehehe. I like barang FREE..ekekekekeke.Cantik atau sebaliknya, tak kisah bagi ina. Yang penting, content tu penting.Kita yang menulis kan.. kita mencorakkan segala galanya kat dalam planner itu.


PLANNER ..PENTING ??

Bagi ina sangatlah penting.Selain dari record di miscosoft word dan excel (dalam komputer).Ina backup di dalam planner juga.Tak kisah lah darat (pinjam ayat abang ben tuuu,suka ayat ni = DARAT) ... ina tulis segala kerja kerja blog kat dalam planner.Jadinya jika ina malas nak buka Komputer. (maklumlah, dah kalo buka malam malam ni..lambat pulak anak anak tidur.. mereka pun sibuk nak tengok rancangan dorang ituuu).., tengok kat dalam planner ini aja.



SEBELUM TIDUR


Ina suka sangat sebelum tidur itu, buka planner..Tulis kejadian untuk esok hari..( TO - DO - LIST)
Juga tak lupa menulis apa yang ina berhajat untuk esok hari.Contohnya... errrr errrr.... apa erk. Malu la nak tulis sini..ehehehehe. Setiap hari ina tulis.. ulang ulang dan ulang.. bil adapat 1, in apotong.. tambah lain pula dan begitulah ke sterusnya.


BANGUN PAGI 



Ina buka planner ni terus..dan bayangkan apa yang ina tulis semua pada buku planner, semuanya terjadi..wahhhh~~ i am happy girl.. in my world ~~~ lalalalalalala. Sweet sangat aihh.. Indah.., so dari situ aura positif pun kita dapat recharge.. lalalalala. No negative thinking.. mudah rezeki masuk dan paling penting.. tiada kedutan di wajah ,,,hahahaha.Tetiba kan? No more stresses . Usaha kena jugak yaa.. kang jadi angan angan matjenin..sudah! Lepas bangun tidur.. terus buka buku dan baca semula apa yang ditulis itu..


PEMBAKAR SEMANGAT!!

pembakar semangat



Dalam planner ni ini jugak, ina tulis sesuatu yang boleh bangkitkan semangat ina semula.Misalnya.., yang buat ina sedih.tapi ina tak sedih sampai ke sudah..Sebaliknya, ina semakin berusaha untuk mengecapi sesuatu.Terima kasih tau, bagi mereka mereka yang menghina dan mencaci ina selama ini.Hihihihi.. bunyi macam sedih je kan? tapi ina tak kisah...,tapi takpe. Ina boleh BERDIRI ATAS KAKI SENDIRI.. takkan nak berdiri atas kaki orang.. herkkk. Depan PAGE planner ina Letak benda ni tau.. hahahaha. Alhamdulillah, nampak positif dengan pembakar semangat ina ni.. syukur pada allah.

Sampai sini aje.. kisah planner ina.. kang, makin melalut hanyut ina tulis ni kang.. okay, bye semua.Assalamualaikum

#kbba9 #kelabbloggerbenashaari





Catat Ulasan

3 Ulasan

Abam Kie berkata…
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
azlina ina berkata…
mesti banyak dooh ni..
nurul aqidah azahar berkata…
kiat dh beli dh utk tahun baru