Blogspot kini telah ke Dotcom/ Mempunyai Domain sendiri

Assalamu'alaikum...

Alhamdulillah..pada 3 Februari 2018,kini blog ina sudah mempunyai domain.Hehehehe...Gembira betul lah.Syukran..syukran.. kepoh betul ina ni kan? Hehehehe. Pendapat ina sendiri,jika blogger yang mempunyai domain tu serius.Betul betul serius dalam penulisan digital. Selain itu, mudah la sikit sesiapa sahaja nak mengingat url kita.Betul ke? macam ina..korang boleh ingat tak Url ina ni ya? hiii..tanya aje korang..

advertorial blog,dotcom blog,domain 27,collaboration di blog,beauty blog
ehbelogaku.com sudah mempunyai domain sendiri


Dulu-dulu memang ina tak tahu menahu tentang domain ni.Tetapi kebelakangan ini, ina mula serius dalam blogging.Keyboard dan ina memang tak dapat dipisahkan lagi..setiap hari akan ada cerita terbaru di ruangan blog ini.

Sebuah blog mengenai kecantikan dan lifestyle,berkongsi juga tips kecantikan dan petua lain di ruangan blog ina.

Mana lah tau kan, sedang kita asyik berblogging tu,banyak dah entri kita tulis.Tuppp! secara dengan tiba-tiba blog ghaib..hilang dari radar macam tu.Hahhh,pulak tu entri client yang ada kat blog kita tu.Takut kan?? Ina pun takut. Itu yang ina mula bertukar kepada yang berbayar.Heee.

Setiap apa yang kita inginkan,mestilah ada pelaburan kan? Mana ada.. nak untung 100% kan? Nak berak pun kena bayar tau..hihiiiiii..

Penukaran domain ini,ialah hadiah sempena anniversary ina.Mudah ingat..hee.Jika diizinkan,next year nak upgrade lain pula untuk blog ina ni.. Wishlist aje ni..


BERTUKAR KE DOMAIN DOTCOM


Oh ya,..,bercakap mengenai domain.Ina beli domain ini kat GB Network . Pendapat ina sendiri mengenai servis ini memang terbaik! Macam ina ni buta IT..tak pandai main Coding bagai.Jadinya,ina mengambil pakej dengan mereka sahaja.Mudah dan pantas! Ina lakukan pembayaran  hanya RM 45.00 setahun dan charge tambahan bagi pemasangan  dari blogspot ke domain ialah RM 30.00.


Memang puashati sangat.Sebenarnya masa pemasangan di perlukan ialah dalam tempoh lebih kurang 24 jam.Tetapi ini mengambil masa beberapa minit sahaja.Alhamdulilah..syukur! Staff yang melayan karenah ina masa itu fafa.Sangat sabar orangnya..hee.Iyalah.. macam macam ina ni kan.Laju pula lepas ada domain sendiri ni..sukanyaaaa.Kebiasaannya,lambat sikit jika nak buka blog ina.Tapi takde lah lambat sangat... cuma dia duk loading tu..yang jadi tak sedap mata memandang.



Diharap selepas ini ina semakin kerap menulis entri berkualiti.Teehehehehe.. tapi sekarang ni,ina maintain sehari keluarkan hanya satu entri sahaja.


type='text/javascript'>