Vitas Organic Soymilk Powder Sedap,Bantu Turunkan Kolesterol

Cara Turunkan Kolesterol dengan kaedah selamat


Sekarang ni makanan hipster terlalu banyak,dengan pelbagai menu dengan resipi walawehhhhhh.Dan hampir kesemua makanan  boleh mendatangkan kolesterol .Huuuuhhh! Siapa tak takut kan? Kolesterol tinggi adalah salah satu pembunuh secara senyap..Tiba-tiba boleh menyebabkan mati secara mengejut akibat kolesterol yang tinggi.Bagaimana cara nak turunkan kolesterol dengan cara selamat? Okay..sebelum tu.. baca dahulu 


Penyebab terjadi Kolesterol


Sebenarnya,kolesterol ini terjadi akibat daripada pemakanan yang tidak seimbang dan pengeluaran lemak dari hati. 

Kolesterol yang terjadi melalui pemakanan datang daripada daging, ayam, ikan dan produk tenusu. Selepas makan, kolesterol diserap oleh usus ke dalam peredaran.

Mengikut pemahaman ina sendiri, Kolesterol tidak boleh larut dalam darah kecuali jika ia bergabung dengan protein khas yang dipanggil lipoprotein. Kolesterol yang dirembeskan oleh hati ke dalam darah boleh bergabung dengan lipoprotein ketumpatan amat rendah (VLDL) atau lipoprotein ketumpatan tinggi (HDL).



Tanda-tanda Kolesterol Tinggi 



Keletihan


Kerap sakit di bahagian leher atau Tengkuk


Degupan jantung Pantas


Berpeluh secara berlebihan


Nafas pendek


Kurang selesa dibahagian dada




Okay..selain  tanda-tanda kolesterol ini. Kolesterol yang tinggi juga mampu menyebabkan kehadiran pelbagai penyakit seperti masalah serangan jantung,tekanan darah tinggi,penyakit hati serta tidak subur bagi pasangan yang telah berkahwin.Dan kolesterol tinggi juga penyebab utama terjadinya masalah strok.



Makanan yang bantu turun Kolesterol


Antara makanan yang mampu turunkan kolesterol ialah kacang soya.

 Kacang Soya

- mengandungi 48 peratus protein, lecitin, vitamin dan zat galian
- mampu menghindari penyakit jantung dan kencing manis
- kandungan kalsium dan mineral membantu memecah lemak sambil menyusutkan kadar lemak jahat atau lipoprotein ketumpatan rendah (LDL) dan meningkatkan kadar lemak baik atau lipoprotein ketumpatan tinggi 


Cadangan ina bagi korang yang nak  turunkan Kolesterol dengan selamat ialah dengan meminum ViTas Organic Soymilk yang Sedap.No added sugar! Dah tak payah nak makan kacang soya berapa kilo lagi tu bagi menurunkan kolesterol.





ViTas Organic Soymilk Powder Plus Plant Sterol membantu turunkan kolesterol dengan berkesan


Vitas Soy Milk Sedap Bantu Turunkan Kolesterol 


ViTas Organic Soymilk telah berfungsi untuk turunkan kolesterol


a) Mempunyai sterol tumbuhan

b) Protein soya yang tinggi



1. PLANT STEROL BANTU TURUN KOLESTEROL

Vitas Organic Soymilk Powder telah dipertingkatkan dengan PLANT STEROL sebagai bahan semulajadi membantu mengurangkan kadar kolesterol darah dengan menghalang penyerapan kolesterol yang dihasilkan dalam usus kecil sama ada secara dalaman atau melalui diet. Dengan kata lain, membantu mengurangkan kolesterol sama ada yang dihasilkan dari badan dan pengambilan makanan melalui diet.


a) Pemendakan Bersama Sterol dan Chlesterol Loji


Kolesterol dibubarkan dengan lemak lain dalam usus lumen. Walau bagaimanapun, monoglycerids diserap dari perut dan oleh itu, kepekatan bahan tidak mudah diserap terbentuk. Apabila bahan-bahan ini mencapai tahap kritikal, mereka boleh menghasilkan pemendakan penyelesaian. Ini berlaku dengan sterol tumbuhan dan kolesterol, kerana strukturnya yang sangat serupa. Kedua-duanya, dalam bentuk bebas (kristalisasi) sangat tidak larut dalam lemak dan micelles, dan mereka saling mengatasi kelarutan. Atas sebab ini, jumlah phytosterols yang lebih tinggi terdapat kurang keterlarutan dan mungkin semakin banyak kolesterol terkendali.


b) Berjuang untuk ruang di dalam micelles


Campuran Micelles terdiri daripada garam bilier, gliserin, fosfolipid, asid lemak, kolesterol bebas dan micronturien liposoluble. Mereka adalah struktur yang sangat berkesan yang membuat lipid dipisahkan oleh larut usus kecil. Seperti yang kita ketahui, struktur tumbuhan sterol sangat serupa dengan kolesterol dan dengan itu "melawan" ruang di dalam struktur miclle dapat dihasilkan. Jelasnya, sterol tanaman paling banyak terdapat, ruang yang kurang dalam micelle untuk kolesterol dan akibatnya, penyerapan kolesterol kurang dari perut ada. 


2. SOOTE PROTEIN BANTU MENGURANGKAN CHOLESTEROL

ViTas Organic SoyMilk mengandungi protein soya yang tinggi (16%) dan Soya Protein membantu mengurangkan kolesterol. Terdapat lebih banyak bukti bahawa penggunaan protein soya di tempat protein haiwan menurunkan tahap kolesterol dan boleh menghasilkan manfaat kardiovaskular yang lain. 

Ahli epidemiologi telah lama menyatakan bahawa penduduk Asia yang menggunakan makanan soya sebagai ruji makanan mempunyai insiden CVD yang lebih rendah daripada mereka yang menggunakan diet barat yang biasa.

Penggunaan protein soya setiap hari mengakibatkan pengurangan kolesterol serum 9.3%, penurunan kolesterol LDL sebanyak 12.9%, dan penurunan trigliserida sebanyak 10.5%.

Protein kedelai mengandungi semua asid amino penting dalam kuantiti yang mencukupi untuk menyokong kehidupan manusia dan oleh itu protein yang lengkap. Beberapa komponen yang berkaitan dengan protein soya telah dikaitkan dengan manfaat hypocholesterolemic: inhibitor trypsin, asid phytic, saponin, isoflavon dan serat.

Kedua-dua kumpulan soya mempunyai profil lipid darah yang lebih baik (perubahan purata dari garis dasar, pengurangan kolesterol bukan HDL 8.2%) daripada kumpulan kasein.



Selain mampu menurunkan Kadar Kolesterol,Vitas Organic SoyMilk mampu menyelesaikan masalah seperti berikut..




a)  Inulin ditambah sebagai prebiotik. Membantu pertumbuhan bakteria baik dalam usus.

b) Ia meningkatkan tahap gula darah. Ini kerana ia mengandungi serat larut tinggi . Lebih-lebih lagi, ViTas Organic Soymilk Powder kurang manis iaitu no added Sugar.


c) Pengurusan Berat Badan - serat kandungan tinggi dalam ViTas Organic SoyMilk membantu mengekalkan berat badan yang sihat. 




Cara bancuhan vitas organic Soymilk



Cara bancuhan Vitas Soy Milk


Cara nak bancuh Vitas Soymilk ni tak susah pun.

Korang hanya perlukan 1 Scoop Vitas Soymilk dan bancuh di dalam air suam 150ml. Kacau rata.. dan bolehlah terus diminum.

Ermm...sedap betul Vitas Soymilk ni.Tak muak dan betul-betul mudah larut di dalam air.

Vitas Soymilk ini pun bertekstur halus.Sebab tu,ia mudah larut. 








No added Sugar di dalam Vitas Organic Soymilk Powder! Rasanya yang Sedap dan tidak muak!







Korang perhatikan maklumat pemakanan pada tin Vitas Soymilk ni. No added Sugar kan? Untuk pengetahuan,gula tambahan di dalam mana-mana produk memang tidak baik untuk tubuh badan kita.So,korang.. ina cadangkan korang dengan mengambil Vitas Soymilk ini bagi menurunkan paras kolesterol ini dengan cara selamat.


  Dan untuk mengatasinya,kenalah menjalani gaya hidup yang sihat.Seperti plan makanan  seimbang dan jangan lupa bersenam.Disamping itu jangan lupa turunkan kolesterol dengan minuman Vitas Organic Soymilk Powder 


Jom..apa tunggu lagi.Baik amalkan Vitas Soymilk ni bagi masalah Kolesterol tinggi dan juga cara selamat turun kolesterol dan Rasai minuman soymilk dari Joypremix yang sedap!






Suami ina pun sudah minum Vitas Organic Soymilk ni.Sebelum ini bacaan kolesterol pada paras 4.9 ..Testimoni lain boleh tengok kat bawah..



Setelah 2minggu Turun Kolesterol..





Tadaaa!!! Heyyy..alhamdulillah. 2 minggu konsisten dengan Vitas Organic Soymilk ni.Bacaan kolesterol turun denga selamatnya.Syukur sangat.Suami pun gembira sekarang.Dah tak perlu risau lagi tentang kolesterol.Kini Suami jadikan peneman disisi Vitas Organic Soymilk ni.Dan dia pun dah berani cerita turun kolesterol kat kawan-kawan dan saudara mara yang lain.





Testimoni Vitas Organic Soymilk Turun Kolesterol














Harga Vitas Organic Soy Milk

1 tin | RM80.00 tetapi jika gunakan code Promo VITAS10,Diskaun sebanyak RM10 atas setiap pembelian di www.joypremix.com

*Tawaran ini Sah sehingga 19.8.2018 sahaja*



Cara bagi mendapatkan Vitas Soymilk dengan lawati laman sesawang mereka dan sosial media

Website : https://www.joypremix.com/

Facebook : https://www.facebook.com/joypremix

Youtube : https://www.youtube.com/channel/UCOK5H9BtQhjF0Ev0vqtZpiA



type='text/javascript'>