Sengkak Wajah Dapat Menaikkan Seri Wajah Wanita

Assalamua'laikum..



Sengkak? Biasa kita  sengkak rahim bagi menaikkan peranakan bagi ibu-ibu yang lepas bersalin je kan? Tapi kali ini,VIRAL di Facebook mengenai Sengkak wajah pula.Ehh,suka hatilah ina lah nak share yang ni pula.Ina suka kalau bab-bab kecantikan ni.Ehehehe.. 

Untuk pengetahuan korang,di Johor memang terkenal dengan sengkak wajah ni.Atau lebih di kenali dengan nama totok jika di Indonesia.



SENGKAK WAJAH



kecantikan,awet muda,muka,wajah,glowing


Korang tau ke sengkak itu apa sebenarnya? Eheheh.Sengkak itu urutan.Urutan bagi menaikkan wajah.Baguslah,secara tak langsung dapat menaikkan seri wajah.Awet muda gitu haa.

Orang kata,nak cantik.Kena tahan sedikit kesakitan.Ahaks..Iyalah.Nak lakukan urutan sengkak wajah ni,kena bertahan sedikit lah.Taklah sakit macam kena jarum.Cuma dia menggunakan jari telunjuk yang di bengkokkan jarinya sahaja.Dengan hanya menekan di tempat yang di fokuskan itu.


Untuk video makcik tu,,boleh di lihat di sini :

Cara Sengkak Wajah





URUTAN @ SENGKAK WAJAH



Sengkak wajah ni,sangat bagus jika konsisten diamalkan.Tetapi berapa kerat jer kan yang rajin menjaga kecantikan.Tehehe..Termasuklah diri sendiri.HAhaha.Tetapi ina setiap malam,memang aktiviti rutin sebelum tidur akan massage wajah sendiri dan suami.Eheheh.




Ini pula cara ina massage wajah.Ina tidak menggunakan minyak untuk massage wajah.Risau akan bertambah tersumbat liang pori dengan minyak jer.Jadi,Ina massage wajah hanya menggunakan Aloe Vera Soothing Gel sahaja.Kulit pun dapat khasiat daripada penggunaan Aloe Vera terus di serap ke dalam kulit.Kan? Kiranya mampu milik lah Aloe Vera Soothing Gel.Tetapi jika nak ikut macam makcik tu,dia gunakan Vaseline jer. 











PENDAPAT INA TENTANG SENGKAK WAJAH



Sangat bagus! Sebab utama.Jimat dah duit.dah tak payah lagi pergi spa sebenarnya.Hikhikhik.. Yupp..,jimat beratus dah duit ke spa.Tetapi,jika korang malas atau tiada masa nak spendtime untuk sengkak wajah atau massage wajah ni.Boleh ke spa.Yang rajin,boleh try sengkak wajah seperti makcik Nanifrozen Nani


Kebaikan sengkak wajah,kulit jadi awet muda.Tulang pipi dan dagu jadi terletak cantik.Tetapi jika silap sengkak wajah.Silap step,dagu jadi ke bawah panjang.Huhuhu



Sengkak wajah ni seperti berurut juga.Salah satu fungsinya ia aktifkan saraf-saraf di wajah kita.Penting untuk kita aktifkan saraf sebenarnya.Yang mana,ia membantu darah berjalan lancar.Kesan darah tak berjalan lancar (darah tersumbat) itu yang punca kepada terjadinya strok.

Dan satu lagi,kebaikan sengkak dan massage wajah ni sesuai bagi mereka yang mengalami kesukaran untuk senyum.Ehehe..Lepas amalkan salah satu diatas ni,mesti korang akan sentiasa tersenyum.Urat-urat yang keras di sekitar mulut tadi.Sudah menjadi normal.. ehehe. Urat lembut.



type='text/javascript'>