Pengganti Susu Ibu Sudah Semestinya LAZZ Susu Kambing


10:20 AM

    Sejak anak-anak mengalami masalah ekzema dan kulit sensitif.Sebagai ibu memang Ina agak cerewet dalam pemilihan susu anak-anak.Hampir banyak jenama susu yang berada di pasaran  Ina dah cuba untuk Soffea yang kini berusia 3 tahun.Pantang silap memilih susu tambahan,akan jadi lah bintik kemerahan pada kulit badan dia.Kesian sangat dia asyik menggaru.Memang alah kepada susu lembu.. 


  Jadinya,Ina memilih susu tambahan jenama LAZZ.Iaitu susu kambing,yang mana ia tidak hamis lagi menyelerakan anak-anak untuk meneruskan penyusuan.Susu memang Soffea hanya minum di dalam cawan sejak dari usia 2 tahun lagi.Tidak menggunakan botol susu.Lagipun Soffea ni katanya dah dewasa.. hihii.. 




Pengganti Susu Ibu.. Sudah semestinya LAZZ Susu Kambing



 Yang pastinya,susu kambing adalah susu kedua terbaik selepas susu ibu.Haaaa.. Tak gitu? Kan bagus kan? Susu kambing juga mudah dihadam,meningkatkan imunisasi anak dan ia sangat bagus bagi masalah ekzema dan kulit sensitif.


  Pengalaman sendiri,sejak anak-anak mengamalkan Lazz Susu Kambing ni.. kulit tidak lagi sensitif.Yang sulung pula mempunyai masalah ekzema,pantang tersalah makan seafood sahaja.. akan menjadikan kulitnya cepat merebak ekzema satu badan.Tetapi selepas mengamalkan Lazz ni.. alhamdulillah.Dah takde lagi menggaru.Parut ekzema semakin pudar. 


Fakta mengenai susu Kambing



Mempercepatkan pertumbuhan 

Susu kambing adalah protein yang tinggi, iaitu satu komponen yang penting dalam pertumbuhan dan pembesaran badan. Protein boleh dikatakan sebagai satu blok untuk sel, tisu, otot dan tulang.Dengan mengambil protein yang stabil dalam proses tumbesaran.Kanak-kanak boleh membesar dengan lebih baik dan sihat.


Mudah dicerna


Anti Radang 

Kajian mengatakan,  kesan anti keradangan ini boleh memberikan kesan positif kepada anggota badan yang lain. Apa yang pasti, ianya baik kepada perut dan usus kerana susu kambing mempunyai satu enzim yang aktif dalam melawan keradangan perut.


Meningkatkan Imuniti badan



Susu kambing bertindak meningkatkan serta menguatkan pertahanan badan dari serangan penyakit demam,batuk dan selsema.





Berkolaborasi Bersama Omar Hana | Lazz Susu Kambing






pengganti susu ibu,Lazz susu kambing,susu kambing pilihan,susu anak ekzema
Lazz susu kambing tingkatkan imunisasi kanak-kanak


Kali ini,Lazz berkolaborasi bersama kartun animasi popular iaitu Omar dan Hana. Yang mana ia berkonsepkan islamik.Jadi ia satu tarikan kepada anak-anak bagi menarik minat mereka bagi meneruskan penyusuan walaupun tidak lagi menyusu ibu.


Lazz Susu Kambing mempunyai 3 pilihan perasa iaitu Lazz asli,Lazz Kurma dan Lazz Choco.





Lazz susu kambing Kurma



  Soffea pula sukakan perasa asli dan Lazz Kurma.Alhamdulillah.. seronok tengok kalau dia ni minum.Setiap waktu,asyik bertanyakan masa sahaja.Bila time minum susu ek? Sentiasa nak ingatkan mama.Hahahaha.. walhal baru jer minum susu.Erkkk! Tapi yang best lagi,sesudah Soffea berjaya habiskan segelas Lazz Kurma,dia dah sendawa.Katanya kenyang.. 


Tarikan Omar dan Hana  bagi anak-anak untuk minum susu LAZZ Susu KAMBING




 Bagi anak-anak yang tidak gemarkan perasa asli,boleh mencuba Lazz Choco yang mana ia mempunyai tambahan kurma.Rasanya yang tidak muak dan tak manis.Ia kurang gula.. sesuai sangat bagi usia dari 1 tahun dan keatas.



Baca juga ini : Peneman Ibu Menyusu ketika Berpuasa




Sukatan Lazz Susu Kambing Bagi Kanak-kanak


tarikan terbaru lazz susu kambing,kolaborasi Omar Hana dan Lazz susu kambing,sukatan susu lazz,susu anak ekzema,susu kambing,lazz susu kambing,susu kedua terbaik selepas susu ibu


 

susu Lazz ini berbeza dengan susu formula


Lazz berasaskan Susu Kambing Segar diserbukkan tanpa Sintetik dan pengawet.Jadi, kepekatan bancuhan sama.. kuantiti saja berbeza. Rasa sedap tiada hamis kambing & kurang gula.


Untuk Si Kecil 2 tahun kebawah.. Susu Lazz bukan Makanan Lengkap. Jadi, pastikan si kecil berselera makan makanan kegemaran disamping minum Lazz Susu kambing.






Tempah sekarang dengan whatsapp ke 018 277 7290 ! Atau layari www.lazzdelivery.com !





Ikuti laman social media mereka 









6 comments:

Powered by Blogger.