9 Cara Kekal Kurus dan Kempis Perut Selepas Bersalin

  9 cara kekal kurus dan kempiskan perut, selepas bersalin | Mesti ramai ibu-ibu di luar sana ingin kempisan perut serta kekal kurus selepas bersalin ni kan?  kita golongan wanita ni banyak yang nak kena jaga tau, termasuklah penjagaan perut supaya kempis. Terus baca kupasan artikel ini.


Apa yang Ina nak kongsikan kali ini ialah Cara nak kekal kurus selepas bersalin.Ini memang kena kongsi bersama wanita di luar sana sebabnya ada beberapa orang kawan Ina sendiri yang bertanya kan akan hal ini. Badan kekal kurus dari zaman bujang sehinggalah menjadi ibu kepada 4 orang cahaya mata. 



Baca :      Kenapa Isteri Cepat Nampak Tua dan Gemuk!






 Waktu Makan 


1. Jangan skip makan pagi





Ina makan jer apa yang ada.Cuma elakkan minuman manis. Kang diabetes pula menyerang.Walaupun takde, tetapi Ina sentiasa beringat. Nak minum manis pon hanya sekali sehari selebihnya banyakkan minum air suam.



2. Makan Tengahari 



Yang ni, kebiasaannya makan 1 pinggan sahaja. Nasi jika dah habis sepinggan, memang takkan menambah lagi. Ingat! Jangan makan bersulam air yea. Bukan (sulam bedak ek) 




3. Makan Malam 




Macam biasa makan nasi juga.Cuma malam biasanya tak ambil nasi. Petang tu sebelum malam (7 malam dah siap makan kenyang)




4. Jangan Bersulam Air Semasa Makan





Yang ni memang sudah terbiasa. Setiap kali makan, sila  makan sehingga habis.Kemudian barulah minum air. Tetapi kalau korang tercekik tu, minum lah air tu walaupun nasi masih belum lagi habis.



5. Yang ni Part Paling PENTING!





I) Pastikan korang semasa makan tu, pastikan kunyah secara perlahan-lahan kemudian barulah telan makanan tau. Jika tidak! Mampos  tercekik pula nanti. Macam pelahap jer. 

II) Lagi satu minum air masak tu jangan minum yang sejuk. Sila minum air suam. Minuman berais pun tak boleh.



6. BERBENGKUNG






Alhamdulillah, walaupun Ina sudah merdeka 44 hari berpantang ni. Bengkung memang tak pernah miss lagi tau. Bengkung ni memang Ina gunakan dalam tempoh berpantang hari ke-2 sehinggalah sekarang. Dari selepas mandi dan semasa tidur pun, bengkung kekal di perut. 

Baby sampai 4 bulan je Ina berbengkung. Sebab bengkung Ina guna tu jenis bertali.



Sebab bagi Ina sendiri, jika perut dah buncit.Agak sukar lah sedikit jika ingin kembali kempis. Bukannya tak boleh kempis, cuma ambil masa begitu lama. 






7. Bersenam di rumah







Yeah. Walaupun hanya duduk di rumah bersama anak-anak. Tak terikat pun jika ingin bersenam di rumah. Janji dalam diri tu ada kesedaran untuk hidup sihat. Istiqamah! 




Senaman yang biasa Ina lakukan adalah  tabata. Plank,monkey kick dan squat. Buat pun mengikut keselesaan diri. Jika tak larat,Ina akan stop dan tak pernah sesekali paksa diri. Yang paksa tu akan menyebabkan kita akan jadi malas untuk bersenam di rumah.



Medium yang Ina gunakan adalah dengan menonton tutorial di Youtube.  ON youtube dan search mengenai segala senaman yang ada. Jika Ina sendiri, suka follow Marcie  . Workout fokus pada bahagian tertentu wanita. Seperti punggung, perut , lengan dan pinggang. 





8. Bertungku 




Dari berpantang Ina amalkan bertungku selepas makan. Bertungku di kawasan perut dengan lama.Itulah aktiviti selepas makan. 


9. Minum Air Suam 


Yang ini ramai pandang sebelah mata sahaja. Nampak macam pelik.Betul ke minum air suam ni dapat kurus? Bagi Ina yess.Memang betul. Perut tak buncit dan menggelebeh. Badan pun sihat bila minum air suam.



Berkat dari mengamalkan tips Kekal Kurus Selepas bersalin tersebut, dari anak pertama sehingga lah Ina melahirkan anak yang ke-4 tahun 2020. Pinggang tak berubah saiz 27.Syukur sangat dah! Seluar jeans dari zaman bujang pun masih boleh pakai sebenarnya.


 Jika korang nak kekal kurus selepas bersalin, perut kempis dan hilangkan strecth mark boleh gunakan tips ini. 





tips dan petua kekal kurus selepas bersalin, cara untuk kurus bagi wanita yang punyai anak,
gambar semasa mengandung pun kurus



 Bagi yang mempunyai masalah perut buncit nak bagi kempis dan ingin menghilangkan masalah stretch Mark  tu. Saya syorkan anda menggunakan COCO WONDER iaitu Set Kempis Lepas Bersalin dari All about Coco.


Pek 2 dalam 1 ini mengandungi Coco No.1 Skin Tightening Cream dan Coco No.2 Stretch Mark Serum Oil. Sangat bagus untuk selepas bersalin. Ia sangat membantu menghilangkan kulit yang lebih longgar di sekitar perut dan menjadikannya lebih tegang & kelihatan lebih mudaIa juga membantu mengurangkan stretch mark & ​​selulit.

Stretch Mark Serum Oil 

Losyen yang kaya dan berkrim ini mengandungi Minyak Kelapa Dara Dingin dan Tocotrieonols (Vitamin E) yang menggabungkan faedah menegangkan kulit, menjadikan kulit lembut, licin satin dan lembut. Temukan kulit yang lebih lembap dan lembap untuk badan yang lebih muda dan sihat.

Minyak Kelapa Dara Aromatik Sejuk dengan ekstrak Halia & Curcumin membantu menghidrat kulit, memutihkan dan mengurangkan penampilan stretch mark. Kombinasi inovatif ini melindungi keanjalan kulit sehingga kelihatan lebih halus dan mengencangkan.

Skin Tightening Cream 



Khasiat :


  1. Mengurangkan & memudarkan stretchmark
  2. Menganjalkan kulit supaya kelihatan muda & halus
  3. Membantu membuang angin dalam badan
  4. Membantu menyeimbangkan warna kulit berbeza akibat stretchmark
  5. Menyerikan kulit
  6. Membantu melembapkan kulit
  7. Melancarkan peredaran darah
  8. Mengelak & merawat kejang dan lenguh kaki

Coco No.2 Stretch Mark Serum Oil

✅semulajadi dan selamat utk ibu hamil & menyusu
✅lab tested dan lulus KKM
✅HALAL Jakim
✅terbukti berkesan


Nota :
Satu botol boleh tahan 2 bulan atau lebih. Beza seawal 1 bulan bergantung kepada cara dan kekerapan penggunaan.


Bagi saya walaupun saya sudah bersalin. Saya perlu menjaga kesihatan dan kecantikan. Saya nak kekal kurus tanpa ada masalah seperti stretch mark dan kulit menggeleber.


Saya sebagai seorang pengguna Set Kempis Lepas Bersalin dari All about Coco ini, sangat berpuashati. Hangat badan..

Saya mula menggunakan selepas mandi dan dapat merasakan skin tightening serum  ni meresap ke dalam kulit saya. Tak terlampau panas, paling sedap dipakai terus selepas mandi. Saya sapukan di part seperti peha, lengan dan betis.

Cara saya pakai pula hanya sapukan pada perut dan bahagian peha (bahagian masalah). Saya urutan agar serum dan Stretch Mark Oil meresap. 

Tekstur cream tetapi di packing dalam botol yang cantik! Ekslusif jer nampaknya. 

Manakala Stretch Mark Oil pula, saya sapukan pada rekahan kulit saya. 


Nota :: Wanita dalam pantang patut menggunakan set kempis perut selepas bersalin dari All about coco ni. Ia panas dan sangat sesuai digunakan ketika berpantang juga. 

Paling menarik setiap pembelian Set kempis selepas bersalin dari All about coco ni, pengguna akan dapat sekali pita pengukur! Bagus tau. Tak payah susah nak cari beli lain. 





Masalah menggeleber boleh selesai dengan all about coco




All about coco bantu kempiskan perut selepas bersalin

Tips cara kekal kurus selepas bersalin




Skin Tightening Cream 

Harga asal RM84.90


Coco No.2 Stretch Mark Serum Oil

Harga asal RM119.90

Untuk dapatkan DISKAUN guna kod TQ10




Website : https://www.allaboutcoco.com.my

Facebook : All About Coco Official

Instagram : @allaboutcocoofficial




type='text/javascript'>