TUTORIAL : Guna Serum Dengan Betul Supaya Lebih Berkesan

assalamualaikum..selamat petang. Harini melepak di rumah sahaja.. hihiihih.Walaupun cuti krismas..Sebabnya, dah terlalu kerap keluar aja.Jadinya, kena lah settle entri ini dahulu. Entri kali ini tentang kecantikan. Yang mana rata rata kalangan wanita di luar sana, sering bertanyakan cara guna serum ini bagaimana. Walau netizen tak bertanya kepada ina, tetapi ina terasa terpanggil untuk menulis entri tentang hal ini.. Tapi silap memakai serum.. silap sapuan.. boleh mempercepatkan kedutan wajah.. Ohhhh!! 





cara memakai serum dengan betul





Baiklah, semua wanita nak cantik.Jangan kata anak ina yang berumur 6 tahun tu.. eheheheeh..Over kannn?? Eh..tapi betul tau.Jap jap sara tanya. "MAMA,akak tak cantik dah ni.. terbakar kena cahaya matahari" adeiiii! tergamam mama ni sara.. 

Baik anak dara, mak dara, dan Akak akak yang berumur lingkungan 50 tahun, tetap nak cantik.. itu normal bagi kaum kami ni..Fitrah wanita


Okay.. nak tanya korang ni.. korang ada tak pakai serum ya? apa serum korang guna ya? Tapi tak kisah lah..apa pun brand.. janji sesuai dengan kulit wajah korang.Itu sudah memadai.Macam ina lah ina sendiri  gunakan Rose Gold Water dari Bio essense. 


Fungsi Serum :



cecair yang mengandungi tumpuan bahan-bahan tertentu untuk menangani masalah kulit tertentu. Fungsinya adalah di tengah-tengah serum dan krim muka. Intipati ini mempunyai tekstur yang lembut dan biasanya cecair yang jelas yang mengandungi nutrisi dan kelembapan terbaik untuk kulit. Selalunya intipati wajah mempunyai antioksidan yang bagus seperti vitamin asid organik, dan probiotik tertentu yang ditapai



Digunakan 2 kali sehari iaitu pagi dan malam sebelum tidur..

Hanya dap dap kan keseluruh wajah rose water gold tersebut... tepuk tepuk lembut agar ia meresap ke seluruhan wajah. 




Untuk lebih penjelasan.. boleh lah lihat di bawah ini step by step pemakaian serum dengan betul.. 





Catat Ulasan

0 Ulasan