Penulisan artikel ialah penulisan yang panjang. Dalam bahasa mudahnya ialah karangan panjang yang memberi maklumat, serta penyelesaian kepada masalah yang di tulis. Penulisan artikel di tulis bagi siaran website dan blog. Artikel boleh di tulis dalam pelbagai niche iaitu artikel kesihatan, kecantikan, automotif, kekeluargaan, keagamaan, hiasan dalaman dan juga artikel teknologi.

 

Artikel hendaklah ditulis dengan gaya website, supaya artikel kelihatan  lebih menarik  serta mudah difahami.

 

    Menulis artikel amat mudah. Saya kira di dalam dunia ini, semua mampu menulis dengan betul. Semua boleh menulis dan menaip artikel dengan memberikan maklumat. Tetapi amat sukar mencari individu yang berkemahiran menulis dan menaip serta menyampaikan maklumat dengan tepat dan berfakta. Jadi, di mana ingin mencari individu tersebut? Terlebih dahulu ingin saya menerangkan apa itu penulisan artikel.


servis penulisan artikel,upah menulis artikel
7 fakta penulisan artikel





Penulisan artikel di website:


 

    1. Menulis artikel adalah satu entri panjang yang mungkin terdiri daripada serendah  300 , 600 , 1000, sehinggalah 2000 patah perkataan.


     

    2. Artikel ditulis dengan penyelesaian kepada masalah yang dihadapi oleh pembaca. 


     

    3. Artikel terdiri daripada pelbagai niche seperti keibubapaan, kekeluargaan, kesihatan, kecantikan , Automotif, keagamaan , motivasi , bisnes , kewangan, dan juga teknologi. 


 

    4. Artikel juga terdiri daripada  artikel SEO dan artikel tanpa SEO.


 

    5. Manakala, artikel SEO ia bermain dengan keyword tertentu supaya artikel yang ditulis itu akan muncul di paparan pertama page di GOOGLE. Ia perlukan sedikit kajian berkenaan keyword. 

 

Artikel SEO perlu di tulis dari 1000 patah perkataan, dan tiada had maksima untuk menaikkan artikel di website anda di halaman pertama 'Google'.


 

    6. Artikel juga , amat mudah di tulis oleh sesiapa sahaja. Namun, tidak semua artikel yang mampu ditulis oleh para penulis. 


 

    7. Para pemilik website, seharusnya tahu. Bagi mengekalkan website dengan content segar, kalian perlu sentiasa update blog atau website. Dengan memberikan content artikel yang bersesuaian dengan keperluan audien secara berterusan. Apabila website anda mempunyai artikel terkini, ia membantu brand anda kekal relevan di mata audiens.

 

Artikel tidak boleh di tulis secara hardsell, tetapi lebih kepada memberi 'value' kepada audiens. 

 


Artikel juga tidak boleh di tulis dengan nama brand. Sebaliknya, menulis dengan artikel yang menyelesaikan masalah. Apabila kita memberi, insha allah dengan mudahnya kita akan menerima. Menerima yang di maksudkan adalah sales masuk. Tanpa berfikir panjang lagi prospek membuat belian. 


Kesan menulis artikel yang berkualiti  bukan setakat pemilik webiste menerima sales semata-mata, malah kalian di lihat 'Pakar dalam bidang kalian'


 

    Jika kalian tidak mempunyai masa untuk menulis artikel bagi website, saya boleh bantu kalian. 

 

 

 

testimoni-menulis-artikel
Testimoni pelanggan yang menggunakan servis menulis artikel di website

 

 

 

 

testimoni penulisan artikel
client berminat dengan 500 patah perkataan artikel


 

 

testimoni menulis artikel

 

 

Pengalaman sebagai penulis artikel : 

 
 
Berpengalaman menulis 10 artikel  client dalam niche kecantikan, 10 artikel dalam keagamaan, 7 artikel dalam kekeluargaan, dan 90 artikel dalam kesihatan. 
 

Lain-lain artikel ialah automotif, masakan, dan motivasi.
Pernah menulis artikel dari 300 patah perkataan, 500, 600 patah perkataan dan 1000 patah perkataan.
 
 
 
 
 

 

 Disclaimer > Saya tidak mengambil upah menulis artikel jurnal, assignment dan juga artikel berbentuk hiburan.

 

 

 


Picit link > wasap.my/60189107161/sayaperlukanartikel

facebook page : azlinapenulisupahan

facebook : Nor Azlina Mohd Ali 

 

 

    Jika anda kekeringan idea dan ketiadaan masa untuk duduk menulis. Dan, dalam masa sama perlukan content artikel segar. Cari saya dan upah saya sebagai  penulis artikel bagi pihak anda, saya boleh membantu. Menulis artikel dengan pelbagai niche juga.