1st Kedai Makan Titiwangsa : Sejiwa Cafe sedap Owner Islam

 Bila berada di sekitar Titiwangsa, atau dah penat tengok karya-karya terbaru lukisan dalam Balai Seni Negara mesti tidak tahu nak makan kat mana kan? jom, dari sini ada akses untuk ke Cafe Sejiwa. Apa kata anda cuba menu-menu dari Cafe Sejiwa Titiwangsa. Sejiwa Cafe ada menyediakan dari pelbagai menu breakfast, lunch sehinga dinner dalam menu western. Nak datang sini, ramai yang buat carian kedai makan Titiwangsa. Cafe Sejiwa KL adalah tempat makan dalam Balai Seni Negara, nak suasana mendamaikan sini lah tempatnya. Ok, jom kita tengok apa  keunikan lain yang ada di Sejiwa titiwangsa. 



kedai-makan-titiwangsa




FAKTA PENTING MENGENAI SEJIWA TITIWANGSA

Sebelum korang buat carian kedai makan Titiwangsa. Apa yang korang perlu tahu adalah siapakah pemilik cafe atau restoran yang mahu di terjah. Untuk masuk ke perut, mesti nak tahu status kan?

Ok, buat pengetahuan pembaca. Sejiwa KL Titiwangsa adalah hak milik bumiputra dan berstatus Cafe halal di Titiwangsa serta di miliki sendiri oleh orang islam. Jadi, jangan ragu-ragu untuk datang bawa insan tersayang bersama keluarga, pasangan korang, saudara mara, dan rakan taulan bagi menikmati menu-menu western yang lazat beserta kopi segar yang di brew sendiri.

Lokasi sebenar Sejiwa Cafe Titiwangsa 

Sejiwa Cafe terletak berhampiran dengan Balai Seni Negara. Korang boleh ikut maps ini : SEJIWA Titiwangsa 

Apa keistimewaan yang ada di Sejiwa Cafe Titiwangsa 


Pelbagai menu western yang ada di Sejiwa Cafe 

Selain menu-menu lazat makanan western di Sejiwa Cafe seperti aneka Pizza ( Smoke duck, ayam, daging ), aneka pasta, dan aneka pastries. Mereka menawarkan coffee yang di brew segar oleh barista yang berpengalaman.




kedai-makan-titiwangsa
                        menu western yang sedap di Sejiwa KL, berhampiran Balai Seni Negara



             DOWNLOAD menu-menu di Cafe Sejiwa KL, semestinya makanan disajikan adalah HALAL. 

( Untuk lihat menu, sila klik menu dan scroll ke bawah )


Dekorasi  dalam Cafe

Pemandangan di Cafe Balai Seni Negara juga tidak kalah dengan dekorasi yang cantik. Ia berkonsepkan ala mini garden, santai dan cozy. Sesuai untuk korang yang nak berehat sambil makan-makan tu. 

 Jadi, korang yang sukakan bergambar tu, sangat sesuai untuk aktiviti selfie. Dengan lighting yang mencukupi di dalam cafe, pasti gambar korang kelihatan cantik.  Jangan lupa untuk post gambar-gambar korang ketika berada  di Cafe dan mention Instagram mereka. 


Mereka menggunaka tagline "Dalam jiwa ada Jiwa" . Sangat sesuai dengan tema dan lokasi mereka di Balai Seni Negara. Memang kena!


Pameran 

Perut dah kenyang, korang boleh pergi ke ruangan sebelah yang menawarkan karya seni lukisan dan arca. Korang boleh beli  karya tersebut jika berminat.  


Ruangan makan

Korang boleh pilih sama ada nak duduk di meja luar atau pun di tempat aircond.


5 jenis pilihan Coffee

Coffee mengikut kenegerian ada di Sejiwa . Seperti Negeri Terengganu, Kedah, Melaka, Johor dan Perak. Boleh pilih salah satu untuk minum!


Bila waktu operasi Sejiwa Titiwangsa

Waktu operasi adalah dari 9.30 pagi sehingga 10.00 malam. Cafe Sejiwa tutup pada hari ISNIN sahaja. Jadi sesuai lah dengan carian tu di Google, kedai makan Titiwangsa. Jadi korang nak sarapan pun boleh, sehingga minum petang dan dinner di Cafe Sejiwa yang terletak dalam Balai Seni Negara.

Jika korang mencari lunch near me ( sekitar national art gallery ), pilih Cafe Sejiwa. Ala garden gitu. Boleh rehatkan minda waktu rehat daripada penat bekerja kan?

Menerima Private Event di Sejiwa Cafe 

Boleh juga jika korang berminat untuk mengadakan sebarang private event seperti sambutan birthday,workshop, Siaran Media, anniversary perkahwinan, majlis perpisahan, Majlis perasmian dan lain-lain. 

Staff mereka akan dekorasi event mengikut permintaan pelanggan dan bajet. Dalam private event, korang boleh membuat pilihan sama ada mahu menu ala carte atau pun buffet menu. Serta alunan muzik yang mendamaikan mengiringi event korang supaya lebih menghidupkan suasana. 

Kedai makan Titiwangsa yang di cari dengan suasana Cozy dan best!


Jika korang mencari kedai makan, Cafe atau restoran yang berada di Titiwangsa dan berada Balai Seni Negara. Cari Sejiwa KL yang mempunyai makanan western best dari pelbagai pilihan seperti Pizza, Aneka Pastries, Pasta dan coffee yang kena dengan tekak korang tu. Sila datang ke cafe :

Alamat penuh : Sejiwa Meet & Dine PLT

National Art Gellery, Jalan Temerloh Off, Jalan Tun Razak, 53200 Kuala Lumpur

Email : sejiwa.titiwangsa@gmail.com

Tel : 012-9911521

Waktu Operasi : dari jam 9.30 pagi hingga 10.00 malam

Boleh tengok TikTok  :  Review 

Instagram : Sejiwa

Facebook :

Google Maps Sejiwa KL : https://maps.app.goo.gl/25ibrsaiHpUrkXQz6


Justeru itu, jika korang nak suasana cozy serta jenis roof top boleh ke Sejiwa KL. Ada feel garden dan pastinya boleh hilangkan penat bekerja tu. Selain makanan western best di cafe Balai Seni Negara, korang boleh menikmati pemandangan dengan melihat lukisan-lukisan yang ada di ruangan sebelah. Korang juga boleh membelinya. Cafe Sejiwa yang berada dalam National Art Gallery ini juga meraikan karyawan seni yang mahu membuat persembahan seperti nyanyian, sketsa lawak dan sebagainyan berkaitan dunia seni. 



Catat Ulasan

0 Ulasan