Beli barang dari Indonesia? kini anda boleh membeli-belah secara online menerusi platform  Shopee Indonesia, Bukalapak dan juga Tokopedia.


 Saya percaya mesti ramai terpengaruh dengan produk viral, bagi mendapatkan barangan dari seberang. Kemudian, mesti terfikir, nak beli macam mana jika produk dari Indonesia?


 takkan semata-mata nak beli barang dari Indonesia 1 barang pun nak ke sana? lepastu, fikir nak convert matawang Malaysia Ringgit ke Indonesia pula, dan mesti risau kan kena scam dengan pembeli? dalam artikel ini, saya kongsikan bagaimana nak beli barang dari Indonesia tanpa perlu anda terbang  ke bumi  Indonesia. 

 

Cuma itulah, kadang-kadang barang tu kita dah minat. Tapi bermasalah pula dengan penghantaran. Seller tidak membuat sebarang penghantaran antarabangsa. 

 

Jadi,  keinginan tersebut terpaksa dilupakan untuk beli barang dari Indonesia. Dalam artikel ini, saya nak kongsikan penyelesaian dengan tolongbeli.com. 

 

Dengarnya mereka ada buat servis sebagai pemudah cara bagi pembeli di Malaysia bagi mendapatkan produk dari Shopee Indonesia, Bukalapak dan Tokopedia.

 

 

 3 pilihan E-commerce  membeli-belah secara Online yang terpecaya di Indonesia 


Bukalapak, Shopee Indonesia dan juga Tokopedia. 

Pembeli daripada Malaysia yang berhasrat ingin mendapatkan barangan dan produk daripada Indonesia boleh melawati 3 platform e-commerce diatas.

 

 

 

nak-beli-barang-indonesia

 

 

Teringin membeli barang di Shopee Indonesia

 

Memang tipu lah, jika ada antara kalian tidak teringin untuk mendapatkan produk dari Indonesia. Negara mereka juga banyak menghasilkan produk yang terbaik seperti jamu-jamu, produk kecantikan seperti kosmetik, alat ganti kenderaan dan juga produk hasil kraf tangan mereka. 

 

 

Saya sendiri pun, terpengaruh dengan produk yang viral di TikTok. Produk lulur mandian badan. Jika dahulu, saya rasakan macam susah jer nak dapatkan produk dari seberang iaitu Indonesia. Macam takde harapan langsung, mahu memiliki produk dari sana. Kini, tidak lagi. 

 

 

Belian barang terus dari Indonesia  melalui TolongBeli

 

Kalian mahu mendapatkan produk dan barangan lain dari Indonesia? boleh terus pergi ke laman e-commerce Bukalapak, Shopee Indonesia dan juga Tokopedia. 3 jenis e-commerce ini dipercayai ramai bagi rakyat malaysia yang mahu mendapatkan produk dari sana. 

 

Jika kalian rasa was-was mahu membeli dari sana. Ada yang boleh membantu, tunaikan hajat kalian dengan menawarkan servis TOLONGBELI bagi pihak kalian. 

 

 

testimoni-beli barang- dari Indonesia
Testimoni berpuas hati dengan servis daripada TOLONG BELI


 Baca testimoni penuh pelanggan TolongBeli

 

 

TOLONG BELI sebagai pemudah cara bagi kalian mendapatkan produk dan barangan dari Indonesia

 

Cara mendapatkan servis dari pihak tolong beli, kalian hanya perlu lakukan beberapa langkah. Mudah sahaja ye.

 

  1. Kalian pergi e-commerce ( tapak beli belah ) yang kalian mahukan. Sebagai contoh : Bukalapak, Tokopedia atau pun Shopee Indonesia.
  2. Screenshot gambar produk tersebut beserta link produk dan majukan kepada pihak TOLONG BELI. melalui whatsapp. Jangan lupa berikan maklumat diri seperti nama, alamat penuh, dan nombor telefon.
  3. Berikan serba sedikit maklumat size packaging (panjang , Tinggi, Lebar dan Berat) .
  4. Setelah menerima whatsapp daripada kalian : Mereka akan membuat kiraan barang yang mahu dibeli serta anggaran awal kos bagi barangan tersebut. Jika kalian bersetuju dengan harga tersebut. Boleh terus lakukan pembayaran. Transaksi akan dibuat mengikut mata wang Malaysia (MYR)
  5. Jika barangan tersebut kehabisan stock, pihak tolong beli akan bertanyakan kepada pelanggan. Sama ada mahu menukar barangan lain atau sebaliknya. 

 

Tak perlu buat belian di platfrom Shopee, Bukalapak, dan Tokopedia Indonesia lagi, sebab TOLONG BELI akan bantu :

 

Buat pengetahuan pembaca, pihak TOLONG BELI akan bantu membeli bagi pihak kalian. Mereka yang akan berurusan dengan seller tersebut. Kalian sebagai pembeli, tunggu sahaja update daripada mereka ya? 

 

seandainya barang yang kalian pesan kehabisan stock, tolong beli akan update kepada kalian untuk membuat pembelian lain atau sebaliknya. 

 

Sebelum barang keluar dari 'warehouse Indonesia', tolong beli akan mengukur panjang lebar dan berat barang sebelum dipos keluar. 

 

Jika ada sebarang pertambahan kos, akan diberitahu segera.

 

Seterusnya, jika tiada masalah lain barang terus di pos. Nombor tracking akan diberikan secepat mungkin kepada kalian. 

 

Jejak barang beli dari Indonesia melalui Tracking

 

Kalian boleh terus jejak barang yang dibeli dengan menggunakan nombor tracking yang diberikan, secara berkala. Tempoh penerimaan barang beli dari Indonesia akan cepat terima jika tiada masalah daripada pihak Kastam. Settle! tunggu je barang sampai depan pintu. 

 

Kesimpulannya, kalian boleh dapatkan barangan dari negara Indonesia tanpa perlu ke seberang dengan mudah menggunakan servis daripada TOLONG BELI. Barang pasti selamat sampai ke tangan kalian. 

 

 

 

Boleh dapatkan maklumat lanjut menerusi belanjaseberang

 

 

 

Artikel : Permainan  masa kecil sekitar tahun 90-an