Kota Bangkok | Shopping Till You Drop




Bosan asyik bercuti dalam negara jer, apa kata cuti akan datang ni pakat bercuti di luar negaralah pulak. Tapi tulah, persoalannya nak pergi ke mana? Macamana pula dengan harga tiket? Ada member suggest suruhh pergi ke Bangkok, sebab katanya kat sana memang banyak tempat kunjungan yang menarik. So, Ina pun google, google sampai jari naik lenguh dan mata berpinar tapi still tak dapat harga yang memenuhi kehendak. Stressnya dan Ina dah give-up. 


Mujurlah ada Kak Siti jiran sebelah rumah yang baru balik bercuti bagitahu satu aplikasi yang best untuk usha harga tiket dan penginapan. Tanpa berlengah, Ina pun terus download aplikasi Traveloka, dan mula check harga yang ditawarkan.

Memang terbaik, banyak offer best-best, harga pun berpatutan. Kemudian ada satu offer ni, yang tulis book cheap cathay pacific malaysia flights Ina pun apa lagi terus klik untuk booked tiket. Tersangatlah mudah rupanya menggunakan aplikasi Traveloka. Lega rasanya, bila dah settle part beli tiket.




Tapi mesti uolls tertanya-tanya kenapa Ina pilih Cathay Pacific untuk trip ke Bangkok kan? Cathay Pacific antara penerbangan yang menerima pengiktifan 5-star rating dari SkyTraxTM, especially untuk Onboard Staff and Product Service. Bagi yang tak tahu, Cathay Pacific ni juga terbang ke lebih dari 90 destinasi di 35 buah negara, dengar pun dah seronok sebab punyalah banyak destinasi yang boleh pergi dengan carrier ni. 


Dari segi tawaran seat, ada beberapa seperti Economy, Premium Economy, Business dan First Class. Tapi, Ina cuma booked yang seat Economy sahaja. Sebab bagi Ina, selain menepati bajet seat kelas ekonomi pun dah cukup memberikan keselesaan sepanjang perjalanan. 


seat cathay pacific, Book Cheap Cathay Pacific Malaysia Flights,economy seat, cathay dragon,





Cathay Pacific ni juga menawarkan all-in-fare, so untuk harga tiket yang korang bayar tu dah termasuk meals, in-flight entertainment, dengan elaun check-in baggage sehingga 30 kg dan cabin baggage 7 kg. Ina rasa Cathay Pacific cukup generous sebab memberikan banyak features complimentary untuk harga yang dibayar.


 If rasa nak lebih banyak privilege, Cathay Pacific juga ada offer untuk jadi ahli Marco Polo Club. So, setiap kali beli tiket di Cathay Pacific and Cathay Dragon kita boleh kumpul point, lepas tu point boleh redeem untuk upgrade seat, priority boarding, atau dapatkan extra baggage. Since Macro Polo Club ni ada beberapa tier, maka privilege dan benefit yang ditawarkan juga berdasarkan tier sama ada Green, Silver, Gold atau Diamond.




Ramai kaki shopping suka pergi ke Bangkok ni, sebab selain dari harga yang murah, penawaran barang pula sangat banyak dan bervariasi. So untuk kaki shopping sampai jer ke Bangkok tempat yang paling wajib diterokai ialah Terminal 21 dan Mah Boon Khrong (MBK) Mall. Tidak terhad pada pakaian dan makanan, mall ini juga menjual barangan gajet dan elektronik. 


Chatuchak Market, Chatuchak Market 2019, Bangkok Chatuchak
Chatuchak Market 



Tapi Ina rasa lebih trigged nak window shopping kat kedai pakaian dan souvenir. Satu lagi tempat membeli belah yang unggul di Bangkok ialah Chatuchak Market. Pasar ini hanya dibuka setiap hari Sabtu dan Ahad, yang paling menarik perhatian mengenai pasar ini selain dari barangan jualan yang pelbagai ia juga merupakan pasar yang terbesar di Thailand. Ia mempunyai lebih 8,000 peniaga, boleh bayangkan tak penjual pun dah cukup ramai. Tambah lagi pelanggan, Ina rasa boleh sesat kalau sejenis yang main redah jer bila masuk kat sini. Untuk pengalaman yang lain dari yang lain ramai suggest untuk ke Pasar Terapung Damnoen Saduak. Kalau tak membeli pun, sekadar berkunjung dan bergambar sudah cukup memuaskan. 


Then kat Bangkok juga boleh buat aktiviti yang lebih santai seperti melawat Grand Palace, Wat Arun, Airplane Graveyard, dan Chang Chui Market. Satu lagi tarikan paling terkenal di Bangkok ialah Festival Songkran yang berlangsung pada 13hb sehingga 15hb April setiap tahun, festival ini sudah pun terkenal ke serata dunia. Dan ramai juga pelancong yang ikut serta dalam festival air ini.



damnoen saduak, floating market in BAngkok, Kota Bangkok,Flights to Bangkok, Bangkok Online booking ticket
Damnoen Saduak, Floating Market 






Amacam? Dengar je pun dah cukup mengujakan Bangkok ni kan? Ina rasa bagi yang masih tak tahu nak ke mana untuk bercuti, kota Bangkok memang pilihan yang tepat. Ina suggest korang check web atau aplikasi Traveloka untuk dapatkan flights to bangkok online booking pada harga yang murah kaw-kaw.


type='text/javascript'>