Sambal daging dendeng adalah satu pelengkap makanan buat mereka yang sukakan menu masakan berasaskan daging. Kebiasaannya, sambal daging ini dimasak dalam tekstur basah. Namun, berbeza pula bagi  sambal  dendeng kering daripada Koome HQ.  Ia satu-satunya di dunia yang keluarkan sambal dendeng dalam tekstur kering. 

 

sambal dendeng kering

 

 Sambal Dendeng Kering 

 

Saya rasa, ini lah satu-satunya founder yang kreatif dalam memberi nafas terbaharu sambal dendeng. Sambal  jenis kering, sudah tentunya mudah dimakan di mana kalian berada. 

 

Bukan itu sahaja, sambal  ini banyak kelebihannya selain tekstur kering. Ia juga tidak mudah basi dan berkulat. Kerana sambal ini juga bersifat kering bukannya basah. 

 

 Sambal  mudah dinikmati

 

Apabila ianya bersifat kering  mudah pelanggan mahu  menikmatinya. Sama ada mahu dimakan bersama nasi, roti dan boleh juga diratah begitu sahaja. 

 

Kerana sambal dendeng ini garing dan rangup lah makan jadi 'ralit'. Ia 'ready to eat'. Secara tidak sedar, boleh tinggal separuh bekas sewaktu dalam perjalanan kome pulang balik ke kampung halaman. Paling best, makan ratah sambal dendeng ni pun tak comot mulut. Yer lah, sambal daging dendeng  kering. Tangan dan mulut pun tidak melekit sewaktu makan. 

 

 

Packaging yang digunakan oleh KOOME HQ

 

Berbeza dengan produk daripada KOOME HQ. Bagi mengekalkan kesegaran sambalnya, ia di packing khas dalam botol comel dan dibungkus kemas. 

 

 

sambal dendeng daging kering
Crunchy dan mudah dinikmati

 

 

 

Rasa mewah dengan rempah yang digunakan dalam pembuatan Sambal Daging

 

Apa yang dapat saya beritahu mengenai produk daripada  Koome Hq. Saya suka! suka tu kan subjektif. Betul tak? 

 

    Pertama kali saya makan Sambal Dendeng ni, saya rasa kagum! sebab macam mana boleh terfikir jauh untuk buat versi kering. Paling penting, saat sambal ni masuk ke mulut saya. Berpeluh sewaktu mengunyahnya. Rasa cukup rempah. Bukan sekadar sambal semata-mata, bukan juga dipenuhi dengan ladanya. Tetapi rempahnya.Buat saya rasa nak bertambah-tambah nasinya. Satu perkara lagi, walaupun terasa pedas tapi anak-anak yang bersekolah rendah masih boleh makan lagi.

 

 

 

sambal-dendeng-daging-kering
Selera KOOME HQ. Yang didatangkan dari bumi Temerloh.

 

 

 

Siapa perlukan Sambal Dendeng Kering daripada KOOME HQ?

 

1. Pelajar - Jadikan stok makanan dalam asrama.

2. Pekerja - Orang bekerja yang nak jimatkan kos makan tengah hari. Satu bekas mampu di ulang makan beberapa kali. Serta mahu jimatkan masa untuk keluar waktu rehat.

3. Preppers - Individu yang nak simpan stock makanan sewaktu darurat.

4. Isteri bekerjaya - Khas untuk isteri yang tidak sempat nak memasak lauk pauk. Atau boleh dijadikan sebagai menu tambahan.

5. Mereka yang tiada selera makan. 

 

 

Tahan lama

 

Tahan lama, kerana melalui proses pembungkusan dikilang. Tetapi ia dimasak secara homemade sahaja.

 

 

Justeru itu, jika kalian yang nak jadikan sambal ini sebagai menu tambahan sewaktu makan dan mahu jadikan juga sebagai stock makanan sewaktu darurat di rumah boleh dapatkan terus di Selera_Koome HQ

 

Atau hubungi terus ke sini > www.wasap.my/601110919934/NakRasaSambalDendeng

 

 

Testimoni pengguna > testimoni

 

 

 

Artikel lain : 7 Tips review produk dengan berkesan!

 

 

 


Post a Comment